مسئول سازمان بسیج حقوق دانان فارس گفت: ۱۵ برنامه برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان برگزار شده و طی آنها حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این زندانیان آزاد شده یا از از ورود آنها به زندان جلوگیری شده است.

روح الله مهبودی در نشست خبری گفت: اعضای این سازمان که عمدتا از وکلا و حقوقدانان جوان بسیجی هستند، به ساکنان مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار، خدمات و مشاوره رایگان حقوقی ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول گفت: اقداماتی از جمله مشاوره قضایی رایگان، برپایی میز مشاوره حقوقی در اماکنی مانند کمیته امداد فارس، دادگستری استان و در مناطق محروم در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

او ادامه داد: دایره شمول بسیج حقوقدانان فارس بسیار گسترده است و هم اینک ۲۱ کانون فعال داریم که به دنبال گسترده‌تر کردن آن هستیم.

او اظهار کرد: علاوه بر این، ۹ انجمن تخصصی نیز در سازمان بسیج حقوقدانان استان داریم که با برگزاری جلسات در حوزه‌های تخصصی مساله محور، به فعالیت می‌پردازند و برای هر کدام از انجمن‌ها شرح وظایفی تعریف شده است.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس گفت: همچنین در استان ۱۹ گروه جهادی ثبت شده راه‌اندازی کرده‌ایم که بیشترین زمینه‌های فعالیت آنها ارائه مشاوره به عموم مردم است.

مهبودی افزود: در بحث آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیز با توجه به تعامل صورت گرفته با شورای حل اختلاف و بسیج حقوقدانان، تلاش می‌شود پرونده‌ها به صلح و سازش منتهی شود.

او ادامه داد: ۱۵ برنامه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان برگزار شده و طی آنها حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این زندانیان آزاد شده یا از از ورود آنها به زندان جلوگیری شده است.

او اظهار کرد: همزمان با ۱۴ مردادماه جاری روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و همچنین روز بسیج حقوق دانان، ۲۱ زندانی جرایم غیر عمد به نیت ۲۱ شهید حقوق دان استان با همکاری شهرداری شیراز، ستاد دیه استان و همچنین خیرین، از زندان آزاد خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس گفت: در عرصه‌های بین المللی نیز وکلای این سازمان پیگیر پرونده شهادت شهید سلیمانی بودند که منتهی به صدور رای شد و در بحث حقوق تضییع شده کشورمان در سوریه و شهادت شهدای مدافع حرم نیز وکلایی معرفی کردیم تا در عرصه بین المللی بتوانند پیگیر مطالبات کشور باشند.

مهبودی افزود: همچنین برای پیگیری حقوق مردم ایران بابت کودتای مرداد ۱۳۳۲ نیز، مطالبه گری بایت این مسئله مطرح شده که در همین ارتباط در استان حدود ۱۰ هزار امضا نیز جمع آوری شده و وکلایی در این ارتباط معرفی کرده ایم که پیگیر حقوق تضییع شده ملت خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار