در جهت پویش بخشش به عشق امام حسین (ع)، یک پرونده قصاص پس از ۱۶ سال در شیراز با بخشش اولیای دم مختومه شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تاکید بر اینکه پویش‌های بخشش و گذشت در استان فارس با همراهی اولیای دم و شکات دعاوی مختلف بهترین نتایج در مصالحه پرونده‌ها را در بر داشته است، اظهار کرد: با مصالحه یک پرونده قصاص در جهت پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» تعداد محکومان نجات یافته از قصاص در استان فارس از ابتدای امسال به ۸ نفر رسید.

او اضافه کرد: این پرونده در سال ۱۳۸۶ و در پی اختلافات خانوادگی ایجاد و پس از رسیدگی در دادگاه کیفری یک استان فارس منجر به صدور حکم قصاص قاتل شد.

 موسوی با بیان اینکه طی سال‌های متمادی و به دفعات مصالحه و گرفتن رضایت از شکات این پرونده در دستور کار شورای حل اختلاف قرار گرفت، گفت: با پیگیری مشترک اجرای احکام کیفری و شعب ۴۲ شورای حل اختلاف ویژه زندان و همزمان با پویش ملی «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» پرونده با رضایت اولیاء دم منجر به بخشش و رهایی محکوم پس از ۱۶ سال شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس، برنامه ستاد ملی صبر در توسعه و ترویج فرهنگ بخشش و اصلاح ذات البین در قالب پویش‌های مناسبتی را ستودنی خواند و افزود: فراهم کردن زمینه تمرکز و تأمل برای شکات پرونده‌ها جهت بخشش و گذشت در مناسبت‌های مذهبی باعث توسعه فرهنگ دینی اصلاح ذات البین، گذشت و ایثار در جامعه می‌شود.

 نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه طی یک دهه اخیر عمده پرونده‌های قصاص در استان فارس تعیین تکلیف شده و بخش عمده‌ای از آنان طی چند سال گذشته منجر به سازش و گذشت شده است، گفت: با کاهش پرونده‌های قصاص هدف گذاری شورا‌های حل اختلاف استان فارس ایجاد سازش در سایر پرونده‌ها از جمله ورود به پرونده‌های اختلافات خانوادگی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: اقدامات ابتکاری شورای حل اختلاف استان و فعال‌تر کردن هیئت‌های صلح مساجد، مراجع انتظامی و مدارس کمک شایانی در حل و فصل اختلافات در یک سال اخیر داشته است.

 رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین به آزادی ۲۰۶ زندانی با اقدامات ۱۷ شعبه شورای حل اختلاف و ایجاد سازش در ۱۸ هزار ۹۱۴ پرونده از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: میزان مصالحه پرونده‌ها در شورای حل اختلاف در ۳ ماهه امسال ۴۰ درصد است.

 او ابراز امیدواری کرد: در ماه‌های پیش رو میزان مصالحه در پرونده‌های قابل سازش با همت اعضای شورای‌های حل اختلاف افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.