وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در بیستمین سال انعقاد معاهده موسوم به «اساس روابط ایران و روسیه»، آن را نقطه عطف تاریخی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه روسیه همزمان با بیستمین سال انعقاد معاهده موسوم به «اساس روابط ایران و روسیه» بیانیه‌ای صادر کرد.

این وزارت‌خانه قرارداد مذکور را نقطه عطف تاریخی در روابط میان ایران و روسیه برشمرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، به مناسبت بیستمین سالگرد دست یابی به پیمان روابط متقابل و اصول همکاری بین روسیه و ایران اعلام کرد: سنت‌های دوستی بین مسکو و تهران هر سال تقویت می‌شود و روابط دو جانبه پتانسیل گسترده‌ای برای تعمیق و گسترش هر چه بیشتر دارد.

او افزود: مسکو و تهران با انجام دادن اقدامات قابل توجه و رسیدن به موفقیت‌هایی در همه زمینه ها، به سالگرد دست یابی به این معاهده نزدیک شده‌اند و این در حالی است که ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک و سودمند چشم‌انداز‌های گسترده تری برای تعمیق و گسترش روابط متنوع را ایجاد می‌کند.

۱۲ مارس (۲۲ اسفند) روزی است که قرارداد اساس همکاری‌های جامع ایران و روسیه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، فناوری و دفاعی بیست ساله می‌شود.

این سند مهم، مرحله‌ای جدید و نقطه عطف تاریخی در تحکیم روابط بین دو کشور در همه عرصه‌ها و یادآور تلاش ایران و روسیه برای ساخت جهانی نو بر پایه رعایت دقیق منشور ملل متحد و موازین حقوق بین‌الملل بشمار می‌رود.

وزارت خارجه کشورمان در خصوص بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: بیستمین سالگرد «معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» مصادف با تبادل پیام رهبران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار