جلسه بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) در پارلمان عراق با قرائت فاتحه آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی الاتجاه در خبری فوری آغاز مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را اعلام کرد. 

این شبکه گزارش داد: احمد الاسدی سخنگوی سازمان بسیج مردمی عراق در جلسه بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و المهندس) در پارلمان عراق گفت: این نشست را با هدف شناخت فرماندهان شهید و جانفشانی‌های آن‌ها برای محافظت از کشورمان برگزار کردیم.

آغاز مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

وی افزود: مواضع پدرانه و معنوی شهید ابومهدی المهندس یکی از علل بارز پیروزی‌ها بود. او در همه میدان‌های سیاسی و اجتماعی و میدان جانفشانی و ایثار حضور داشت.

همچنین فالح الفیاض، رئیس سازمان «الحشد الشعبی» عراق امروز (شنبه) با ستایش از جانفشانی‌های شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و شهید «ابومهدی المهندس» معاون رئیس این سازمان گفت که از شهید سلیمانی می‌توان به عنوان الگوی انسانیت یاد کرد؛ زیرا وی دارای ارزش‌های عظیم اسلامی بود.

آغاز مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

«فالح الفیاض» در این مراسم که با حضور شماری از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و نظامی در ساختمان پارلمان عراق برگزار شد، افزود: شهیدان سلیمانی و المهندس به درستی مردانی بودند که با آنچه با خداوند عهد بسته بودند، وفادار ماندند.
او در ادامه افزود: هرکس از نزدیک با این دو فرمانده شهید کار کرده و ارتباط داشته، ارزش‌های انسانی این دو بزرگوار را به خوبی می‌داند و درک کرده است.

الفیاض در ادامه تأکید کرد سپهبد شهید سلیمانی یک انسان فوق العاده بود که از او می‌توان به عنوان الگوی انسانیت یاد کرد، تا جایی که زبان از وصف ارزش‌های انسانی این شهید عاجز است.

آغاز مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

او همچنین شهید ابومهدی المهندس را به منزله یک معلم دانست و گفت که این شهید، شخصیتی است که نیازمند تعریف نیست و کافیست که عمر خود را بر سر آنچه واقعا ایمان و باور داشت گذاشت و لحظه‌ای در آن این راه تردید نداشت.
رییس سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که در کشور ما نیازمند اینگونه انسان‌هایی هستیم که در راه قضیه‌ای که به آن باور دارند، حاضرند جان خود را فدا کنند.

او همچنین تاکید کرد که برای ما مهم نیست دیگران چه فکر می‌کنند و چه می‌گویند، از دیدگاه مردم عراق این دو فرمانده شهید، قهرمان محسوب می‌شوند.

به گفته وی، شناخت این دو فرمانده شهید را باید در بطن جامعه در میان اقشار مستضعف جستجو کرد که با تمام خلوص به این دو فرمانده شهید عشق می‌روزند و آن‌ها را دوست می‌دارند.

او در ادامه تصریح کرد: شهید سلیمانی ارزش بزرگ و عظیم اسلامی است و راه عزت و حاکمیت نیازمند مردانی است که قادر به جانفشانی هستند.

آغاز مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

الفیاض تاکید کرد که ما به خون این شهیدان وفادار و متعهد باقی خواهیم ماند.

وی درباره سازمان الحشد الشعبی عراق نیز تاکید کرد که این سازمان متعلق به یک طایفه دینی خاص نیست؛ بلکه متعلق به همه ملت عراق است و سازمان الحشد الشعبی برای نهادینه کردن این باور تلاش می‌کند.

همچنین علی الشکری مشاور ارشد رئیس جمهوری عراق پیام برهم صالح را در جلسه بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و المهندس) در پارلمان عراق قرائت کرد.

رئیس جمهوری عراق در این پیام تاکید کرد شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی الگوی آزادگان جهان بودند.

وی با بیان اینکه چند روز قبل سالگرد پیروزی بر داعش را جشن گرفتیم و امروز یاد شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی را گرامی می داریم افزود: پیروزی هایی که عراقی ها در برابر داعش کسب کردند در آکادمی های نظامی تدریس می شود.

حسن ناظم نماینده نخست وزیر عراق پیام مصطفی الکاظمی را در جلسه بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و المهندس) در پارلمان عراق قرائت کرد.

الکاظمی در این پیام تاکید کرد شهدا وظیفه ملی خود را انجام دادند و امروز ما باید وجود آنها را در میان خود ماندگار کنیم و آنها را سلاحی ضد افرادی قرار دهیم که به حکومت و پایه های آن ضربه می زنند.

وی افزود: شهید دو پیام به ما داد. نخست اینکه جانفشانی بیاموزیم. دومین مسئله ای که از شهدای عراق و فرمانده شهید ابومهدی المهندس می آموزیم آن است که باید آنها را در میان خود ماندگار کنیم. این وظیفه مهمی است

گفتنی است سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار