ائتلاف فتح بازجویی نخست‌وزیر پیشین عراق در خصوص ترور سردار سلیمانی را خواستار شد

ائتلاف فتح خواهان بازجویی و تحقیق از حیدر العبادی به دلیل اظهارات اخیرش در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه نون، ائتلاف پارلمانی فتح خواهان تحقیق و بازجویی نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی عراق از حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین این کشور در خصوص اظهارات اخیرش درباره ترور سردار قاسم سلیمانی شد.

معین الکاظمی از رهبران ائتلاف فتح در پارلمان عراق روز شنبه با تاکید بر اینکه بغداد با ورود هواپیمای آمریکایی عامل ترور شهید سلیمانی موافقت کرده بود و نه عملیات ترور گفت آمریکا با این اقدام حاکمیت عراق و نیز قوانین بین المللی را نقض کرد. عضو ائتلاف فتح یادآور شد از طرف نهاد تایید کننده ورود هواپیمای آمریکایی هیچ گونه اعتراضی در خصوص نقض آشکار حاکمیت عراق مشاهده نشد و این نهاد همان وزارت دفاع و فرماندهی عملیات مشترک بود. الکاظمی تصریح کرد که عادل عبدالمهدی به این دو نهاد اجازه موافقت با ورود هواپیما‌های خارجی به شهر‌های عراق را داده بود.

عضو ائتلاف فتح یادآور شد بعید نیست که عوامل عراقی از طرف آمریکا برای ترور فرمانده ایرانی و ابومهدی المهندس اجیر شده باشند. الکاظمی افزود مقامات قضایی عراق باید از العبادی درباره موافقت با ورود هواپیمای آمریکایی و نیز هر گونه اطلاعات دیگر درباره این ترور توضیح بخواهند. به ویژه آنکه خانواده‌های این شهدا دعاوی را علیه آمریکا به قوه قضائیه عراق ارائه کرده اند و به همین دلیل این نهاد قضایی ملزم به موضع گیری است، زیرا موضوع یک شکایت رسمی در میان است.

العبادی  روز پنج شنبه در اظهاراتی اعلام کرد هواپیمای عامل ترور سردار سلیمانی و المهندس موافقت دولت عراق را اخذ کرده بود. هر چند عبدالمهدی در بیانیه‌ای اعلام کرد به طور قاطع گزارش‌های مربوط به موافقت رسمی عراق با یگان پروازی آمریکا برای ترور شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها را رد می‌کنیم. نخست وزیر پیشین عراق یادآور شد آمریکا چندین بار خواستار اجازه ورود نیرو‌های جدید به عراق یا استفاده از جنگنده‌های ائتلاف در مناطق ممنوعه شده بود که این درخواست به شکل مکتوب و واضح رد شد.

«میدل ایست نیوز» به سندی دست یافته که شامل گزارشی خطاب به ستاد ارتش عراق درباره حضور سه پهپاد در تاریخ ۲ ژانویه در آسمان بغداد است که در آن تصریح شده که پرواز هرسه این پهپاد‌ها با مجوز پیشین ستاد عملیات مشترک بوده است و هر سه آن‌ها در حدود ساعت یک بامداد ۳ ژانویه (یعنی دقایقی پس از عملیات ترور) عراق را به سمت اردن ترک کرده‌اند.

ائتلاف فتح بازجویی نخست‌وزیر پیشین عراق در خصوص ترور سردار سلیمانی را خواستار شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
داستان مانند این است که : شبی که ترامپ با هواپیمای آمریکائی چراغ خاموش وارد پایگاه اشغالی در خاک عراق شد تا با فرماندهان آمریکائی دیدار کند و این امر بدون اطلاع به مقامات رسمی عراقی و بدون همآهنگی انجام شده بود نیروهای ارتش عراق با کنترل رادارهای مربوطه هواپیمای حامل ترامپ و همسرش را در فضای آسمان عراق به عنوان دشمن مورد هدف منهدم میکردند.......
آنگاه مقامات آمریکائی چه بلائی طبق مقررات منشور سازمان ملل بر سر ملت و دولت عراق می آوردند؟....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
جالب است، با ورود هواپیمای ترور آمریکایی موافقت کرده ولی با ترور کردن موافقت نکرده است!!؟؟
آخرین اخبار