سفیر روسیه در واشنگتن اتهامات آمریکا علیه موسسه تحقیقاتی روسیه را کاملا بی‌اساس خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اتهاماتی را که دولت آمریکا علیه موسسه دولتی روسیه که در زمینه پژوهش‌های علمی فعالیت می‌کند، محکوم کرد.

او گفت: تمامی اتهاماتی  را که دولت آمریکا علیه این موسسه تحقیقاتی مطرح کرده است، رد می‌کنیم.

آنوتوف تاکید کرد: هیچ تحریم یکجانبه‌ای مشروعیت قانونی ندارد و روسیه برخلاف آمریکا، هیچگاه به حملات سایبری اقدام نمی‌کند.

او گفت: فعالیت آسیب‌رسان در فضای اطلاعاتی با اصول سیاست خارجی، منافع ملی و درک روسیه در تعارض است.

سفیر روسیه افزود: آمریکا را به دست برداشتن از اقدامات خصمانه و اتهام زنی‌های بی اساس فرا می‌خوانیم. ما بر این اساس که در حقیقت منافع کشور‌های ما با گفتگو درباره امنیت اطلاعات بین‌المللی مرتبط است و رئیس جمهور روسیه از سرگیری آن را پیشنهاد داد،  اقدام می‌کنیم.

وزارت خزانه داری آمریکا دیروز (جمعه) مدعی شد «موسسه مرکزی پژوهش علمی، شیمی و مکانیک» که مورد حمایت دولت روسیه است، مسئول ساخت ابزاری است که امکان حمله سال ۲۰۱۷ به یک تاسیسات پتروشیمی را در خاورمیانه، که از آن نام برده نشده است، فراهم کرد. این حمله جامعه امنیت سایبری را زمانی که توسط محققان فاش شد، حیرت زده کرد، زیرا برخلاف نفوذ‌های دیجیتال معمول که هدف از آن‌ها سرقت اطلاعات یا باجگیری است، به نظر می‌آید هدف از این حمله وارد کردن خسارت فیزیکی به خود تاسیسات از طریق غیرفعال کردن شبکه ایمنی آن بوده است.

وزارت خزانه داری آمریکا به نقل از محققانی که درباره این حمله تحقیق کردند، اعلام کرد نرم افزار موسوم به «تریتون Triton» از قابلیت ایجاد خسارت فیزیکی قابل توجه و تلفات برخوردار بود.

این وزارت‌خانه افزود: مهاجمانی که مسئول بدافزار تریتون بودند سال گذشته دست کم ۲۰ نیروگاه برق در آمریکا را برای شناسایی نقاط ضعف آن‌ها بررسی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار