هشدار پوتین درباره آمار بالای قربانیان درگیری در قره‌باغ

رئیس جمهور روسیه با انتقاد از دامنه‌دار شدن درگیری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نگرانی خود را از تعداد بالای قربانیان این جنگ اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله‌ریپورت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، امروز (جمعه) با انتقاد از ادامه درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از تعداد بالای قربانیان این جنگ ابراز نگرانی کرد.

پوتین با بیان آنکه اکنون تعداد قربانیان قره باغ به ۵ هزار نفر رسیده، گفت: «در طول ۱۰ سال جنگ افغانستان ۱۳ هزار نظامی و غیرنظامی در شوروی کشته شدند.»

او در ادامه افزود: «اما اکنون در بازه زمانی کوتاهی ۵ هزار نفر جان خود را از دست دادند، تعداد بی‌شماری مجروح شدند و بسیاری در حال رنج کشیدن و عذاب هستند. چه تعداد کودک اکنون در رنج و سختی به سر می‌برند؟»

این اظهارات پوتین در حالی مطرح می‌شود که او روز گذشته (پنج‌شنبه) نیز گفته بود: «آمریکا باید در میانجی‌گری برای یافتن راه حل برای بحران قره‌باغ به روسیه کمک کند.»

رئیس جمهور روسیه در این باره گفته بود: «ما با جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارتباط داریم، آنچه در قره‌باغ روی می‌دهد یک فاجعه است و ما برای پایان دادن به آن تلاش می‌کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار