رئیس جمهور اسبق آمریکا از تصمیم جو بایدن برای خروج از رقابت‌های انتخاباتی استقبال کرده و در عین حال نسبت به وضعیت نادر پیش رو هشدار داد.

باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا از تصمیم جو بایدن، برای کناره گیری از رقابت‌های انتخاباتی استقبال کرد و گفت که این کار نشان دهنده علاقه او به کشور است. با این حال، اوباما در مورد «شرایط ناشناخته پیش‌رو» حزب دموکرات قبل از انتخابات ۵ نوامبر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور اسبق آمریکا بایدن را یک «میهن پرست واقعی» خطاب کرد و گفت: «ما در روز‌های آینده در آب‌های ناشناخته حرکت خواهیم کرد. اما من اطمینان فوق العاده‌ای دارم که رهبران حزب ما می‌توانند روندی را ایجاد کنند که از آن یک نامزد برجسته بیرون بیاید». 

با کناره‌گیری بایدن سوالات زیادی در خصوص جانشین او برای نامزدی مطرح شده است. اگرچه او از کامالا هریس، معاون خود حمایت کرده، اما تضمینی نیست که او بتواند اکثریت آرای نمایندگان کنوانسیون حزب دموکرات را به دست بیاورد. با این حال، مزیت مهم هریس نسبت به دیگر نامزد‌های احتمالی دسترسی او به بودجه جمع‌آوری شده برای کارزار انتخاباتی است. بر اساس اسنادی که در ۳۱ مه ثبت شد، کمپین بایدن- هریس حدود ۹۱ میلیون دلار پول نقد در اختیار دارد. اگر شخص دیگری به جای هریس نامزد رسمی شود، کمپین خود را با بودجه ۰ دلار آغاز می‌کند. در حالی که کمپین بایدن به نام او و هریس (به صورت مشترک) ثبت شده بنابراین هریس به بودجه جمع‌آوری شده کنونی دسترسی خواهد داشت.

پیش از این کارشناسان گفته بودند با توجه به اینکه هریس در گذشته دادستان بوده است، در صورت نامزد شدن می‌تواند در مناظرات انتخاباتی در برابر دونالد ترامپ که ۴ پرونده قضایی دارد، موارد زیادی را مطرح کرده و بدرخشد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار