سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار تحقیق در مورد همدستی رسانه‌های آمریکا و سیاستمدارانی شد که حقیقت را در مورد وضعیت روانی جو بایدن پنهان کردند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار تحقیق در مورد همدستی رسانه‌های آمریکا و سیاستمدارانی شد که حقیقت را در مورد وضعیت روانی جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور پنهان کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس, وی گفت: گام بعدی پس از کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، باید بررسی همدستی رسانه‌های عمومی آمریکا و محافل سیاسی این کشور باشد که با تحریف افکار عمومی، وضعیت واقعی سلامت روانی او را پنهان کردند.

بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: هموطنان عزیزم، در طول سه سال و نیم گذشته، به‌عنوان یک ملت پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم. امروز، آمریکا قوی‌ترین اقتصاد جهان را دارد. سرمایه‌گذاری‌های تاریخی در بازسازی کشور، کاهش هزینه‌های دارو‌های نسخه‌ای برای سالمندان، و گسترش خدمات بهداشتی مقرون‌به‌صرفه داشته‌ایم.

او افزود: ما به تعدادی از آمریکایی‌ها خدمات بهداشتی حیاتی ارائه کرده‌ایم. قانون امنیت سلاح را پس از ۳۰ سال تصویب کردیم. اولین زن آفریقایی-آمریکایی را به دیوان عالی منصوب کردیمو بزرگترین قانون اقلیمی را در تاریخ جهان به تصویب رساندیم. آمریکا هرگز به این خوبی برای رهبری آماده نبوده است.

کناره گیری بایدن در پی شکست او در مناظره با دونالد ترامپ در خواست‌های فزاینده از سوی اعضای حزب دموکرات برای کناره گیری او در روز‌های اخیر مطرح شده بود.

نخستین مناظره جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شد. بایدن در این مناظره بار‌ها با بیان جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، در برابر ترامپ عملا باخت و این نمایش ضعیف بایدن در کنار دیگر خطا‌های مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از دموکرات‌ها و تحلیلگران سیاسی آمریکا به صدا در آورده و خواستار انصراف او از رقابت‌ها شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار