سلیمان شیرزادی رییس جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ طی مراسمی سلیمان شیرزادی به عنوان رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه معرفی و از زحمات رضا کیهانی رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

 رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه از جمله کلانشهر‌های کشور است که در زمینه توسعه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای تا حدودی عقب مانده، لذا در برنامه داریم که در این زمینه گام‌هایی را برداریم.

سلیمان شیرزادی افزود: هم اکنون در سطح استان چهار دانشکده زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای داریم که کافی نیست و باید آن‌ها را افزایش دهیم، برای همین تکمیل پروژه‌های نیمه کاره کنگاور و سنقر را در دستور کار قرار می‌دهیم.

او با تاکید براینکه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای باید محلی برای تربیت "پنجه‌های کارآمد" باشند، گفت: باید کاری کنیم که این مراکز اشتغالزا باشند و مطابق ماموریت گرا بودن آنها، دانشجویان پس از تحصیل به راحتی وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه ادامه داد: با همین نگاه مهارت محور می‌توانیم کمبود نیروی متخصص جامعه را جبران کنیم.

او با تاکید بر لزوم بازنگری و تقویت رشته‌های موجود در این دانشگاه، گفت: در چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای کرمانشاه ۴۱ رشته کاردانی و ۲۲ رشته کارشناسی با ۴۲۰۰ دانشجو داریم که باید مطابق با نیاز روز بازار در برخی از این رشته‌ها بازنگری‌هایی داشته باشیم و براین اساس رشته‌های جدیدی را هم تعریف کنیم. از سوی دیگر روی راه اندازی رشته‌های بین رشته‌ای هم کار کنیم.

شیرزادی به هم مرز بودن کرمانشاه با کشور عراق هم اشاره‌ای کرد و افزود: می‌توانیم از این فرصت برای آموزش مهارت به دانشجویان عراقی هم استفاده کنیم و تبادل دانشجو داشته باشیم.

او ادامه داد: همچنین بنا داریم تا با پیگیری‌های لازم به عنوان چهارمین استان کشور آزمایشگاه مرکزی دانشگاه را راه اندازی کنیم که مرکزیت غرب کشور را نیز خواهد داشت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه افزود: طی سال‌های گذشته برای راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه قدم‌های مثبتی برداشته شده که تلاش می‌کنیم آن‌ها را به سرانجام برسانیم.

او ایجاد نظم و انضباط و شفافیت مالی، زمینه سازی برای ارتقاء درآمد‌های پایدار، افزایش سهم پژوهش دانشگاه، ورود عمیق‌تر به آموزش‌های مجازی، برگزاری وبینار‌های تخصصی ملی و بین لمللی، تاسیس بنیاد خیرین، گسترش فضای شور و نشاط، حمایت از تشکل‌های صنفی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، اعتماد به دانشجویان، برون سپاری خدمات دانشگاه، ایجاد فضا‌های فرهنگی و تفریحی برای دانشجویان، تشویق بخش خصوصی برای احداث خوابگاه و... را از دیگر برنامه‌های پیش روی خود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خواند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.