پمپئو مدعی شد آمریکا از اقدام دولت بلاروس علیه مخالفان این کشور به شدت نگران است و در همین راستا اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد واشنگتن از اقدام دولت بلاروس علیه ماریا کالسنیکاووا، یکی از مخالفان دولت این کشور، به شدت نگران است و به این بهانه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس را بررسی می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد ماریا کالسنیکاووا به همراه ۲ نفر دیگر از رهبران مخالف بلاروس روز ۷ سپتامبر ربوده شده‌اند.

این در حالی است که مقامات مرزی بلاروس اعلام کردند ماریا کولسنیکووا، از چهره‌های شاخص در میان مخالفان بلاروس اوایل صبح روز سه‌شنبه به هنگام تلاش برای ورود به اوکراین بازداشت شد.


بیشتر بخوانید:


این خبر یک روز پس از آن منتشر می‌شود که شورای هماهنگی بلاروس که سازمان‌دهی تظاهرات‌های اخیر در بلاروس را بر عهده دارد دوشنبه در بیانیه‌ای مدعی شده بود افراد ناشناس در مینسک ۳ نفر از مخالفان دولت بلاروس را ربوده اند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: واشنگتن برای پاسخگو کردن افراد دخیل در نقض حقوق بشر و سرکوبگری در بلاروس، اعمال تحریم‌های هدفمند علیه این کشور را با هماهنگی شریکان و متحدان خود بررسی می‌کند.

هفته گذشته هم یک مقام ارشد آمریکایی گفته بود واشنگتن به دنبال اعمال تحریم علیه ۷ شهروند بلاروس است که ادعا می‌شود در جعل نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور مشارکت داشته‌اند.

با ادامه تنش‌ها پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در بلاروس و انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور این کشور هشدار داد که او تنها کسی است که هم‌اکنون می‌تواند از این کشور محافظت کند، و اگر او سقوط کند بلاروس هم سقوط می‌کند و در پی آن روسیه نیز با تنش‌های سیاسی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار