در پی تظاهرات روز گذشته در بلاروس، صد‌ها نفر از معترضان بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، در پی تظاهرات مجدد معترضان بلاروسی در روز گذشته، صد‌ها نفر بازداشت شدند.

وزارت کشور بلاروس امروز (دوشنبه) اعلام کرد ۶۳۳ نفر به سبب اقدامات خلاف قانون بازداشت شده اند. طبق اعلام شبکه آر تی، در تظاهرات روز گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر از سرتاسر کشور حضور داشتند.

وزارت کشور بلاروس در بیانیه‌ای گفته است: معترضان اقدام به آنجام کار‌های تحریک آمیز علیه پلیس و نیرو‌های امنیتی کرده بودند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «روز گذشته ۴۲ راهپیمایی در شهر‌های مختلف بلاروس برگزار شد و وزارت کشور اقدامات لازم را برای حفظ نظم و امنیت عمومی به اجرا درآورده بود. شمار تقریبی شرکت کنندگان نیز ۳۱ هزار نفر بود.»

وزارت کشور همچنین اعلام کرد تظاهر کنندگان اقدام به برگزاری تجمعات بدون مجوز کرده و در خلال آن دست به اقدامات تحریک آمیز زدند که سبب شد تا پلیس دست به انجام اقداماتی برای تضمین امنیت زند.

روز گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند که معترضان در میسنک، پایتخت بلاروس با وجود هشدار مقامات این کشور دست به تجمع زدند.

معترضان در حالی که پرچم‌های حاوی رنگ‌های قرمز و سفید را با خود به همراه داشتند، شعار‌هایی را علیه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور این کشور سر دادند. این در حالی است که پلیس، نفربر‌های زرهی و خودرو‌های آب پاش را برای مقابله با ناآرامی‌ها مستقر کرده بود.

گفتنی است شهر‌های بلاروس در هفته‌های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی علیه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور این کشور بوده است. بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در بلاروس، تنش‌ها در این کشور افزایش یافته است. مخالفان دولت بلاروس معتقدند که در انتخابات روز ۹ اوت تقلب شده است.

لیتوانی به «اسوتلانا تیخانوسکایا» رهبر مخالفان بلاروس، پناهندگی داده است. این کشور به همراه دو کشور همسایه خود یعنی استونی و لتونی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس را در فهرست سیاه قرار داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار