رئیس‌جمهور بلاروس با هدف تقویت جایگاه خود چند نفر از روسای امنیتی کشورش را تغییر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در اقدامی تازه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، چند نفر از وفاداران خود را به مقام‌های امنیتی منصوب کرد تا موضع خود را تقویت کند.

در همین راستا رئیس‌جمهور بلاروس با «ایوان ترتل» رئیس جدید سرویس امنیت این کشور، «والری واکولچیک» رئیس جدید شورای امنیت، و «واسیلی گراسیموف» سرپرست جدید کمیته کنترل دولتی، دیدار داشت.

گفتنی است لوکاشنکو با بزرگترین اعتراضات در طول ۲۶ سال فعالیتش در مقامِ ریاست‌جمهوری بلاروس روبرو شده است، اکنون او در اقدامی برای مقابله با این اعتراضاتِ سراسری، روسای امنیت کشورش را تغییر داد.

او بار‌ها تاکید داشت که این اعتراضات در کشورش با مداخله خارجی صورت گرفته است.

همچنین لوکاشنکو پیش از گفت‌وگو با «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه، و گروهی از مقامات دولت این کشور، گفت: «همسایگان ما تمایل دارند سقوط بلاروس را ببینند.»

اقدام اخیر او، یعنی انتصاب وفادارانش در سمت‌های ارشد امنیتی، برای این رئیس‌جمهور که تلاش کرده تا اعتراضات را سرکوب کند، امری بسیار حیاتی است.

اعتراضات در بلاروس چند روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز شده است. شهروندان بلاروسی به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند.

الکساندر لوکاشنکو، در انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به مقام ریاست‌جمهوری برسد و «سیوتلانا تیخانفسکا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
غرب همان سیاست کثیفی را که در ایران 88 و ونزوئلا یش گرفت, امروز در بلاروس دنبال می کند .
_یعنی هرگاه کاندید مدنظر غرب رای نیاورد , کل انتخابات را زیر سوال ببر !!!
_____ غربزدگان جواب بدن : چرا امروز آمریکا نگران دموکراسی در بلاروس و ونزوئلا شده؟؟ در انگلیس-اسپانیا-امارات-بحرین-عربستان و ... دموکراسی وجود دارد؟؟؟
آخرین اخبار