به دنبال افزایش تنش‌ها در بلاروس پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، صد‌ها نظامی آمریکایی وارد لیتوانی شدند تا در رزمایشی در نزدیکی مرز‌های بلاروس شرکت کنند.

ورود صد‌ها نظامی آمریکایی به لیتوانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع لیتوانی در بیانیه‌ای اعلام کرد صد‌ها نفر از نظامیان ارتش آمریکا برای شرکت در رزمایشی در نزدیکی مرز‌های بلاروس روز شنبه وارد این کشور شدند و استقرار آن‌ها که تا ماه نوامبر ادامه خواهد داشت از قبل برنامه ریزی شده است و ارتباطی با وقایع اخیر در منطقه ندارد.

این در حالی است که لیتوانی در موضوع تحولات بلاروس به ویژه بعد از انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو، به عنوان رئیس‌جمهور بلاروس و افزایش تنش‌ها در این کشور، بسیار فعال است. مخالفان دولت بلاروس معتقدند که در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور تقلب شده است.


بیشتر بخوانید:


لیتوانی به اسوتلانا تیخانوسکایا، رهبر مخالفان بلاروس، پناهندگی داده است. این کشور به همراه دو کشور همسایه خود یعنی استونی و لتونی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس را در فهرست سیاه قرار داده اند.

بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در بلاروس، تنش‌ها در این کشور افزایش یافته است. مخالفان دولت بلاروس معتقدند که در انتخابات روز ۹ اوت تقلب شده است.

در همین راستا الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در اقدامی تازه با هدف تقویت جایگاه خود چند نفر از روسای امنیتی کشورش را تغییر داد.

الکساندر لوکاشنکو، در انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به مقام ریاست‌جمهوری برسد و «سیوتلانا تیخانفسکا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار