رئیس‌جمهور بلاروس هشدار داد اگر او سقوط کند تمام سیستم سقوط خواهد کرد و بلاروس نیز فرو خواهد پاشید و روسیه بعدی خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با ادامه تنش‌ها پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در بلاروس و انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور این کشور هشدار داد که او تنها کسی است که هم‌اکنون می‌تواند از این کشور محافظت کند، و اگر او سقوط کند بلاروس هم سقوط می‌کند و در پی آن روسیه نیز با تنش‌های سیاسی مواجه خواهد شد.

لوکاشنکو گفت: بهتر است شما هشیار بمانید، برخی رویداد‌های سیاسی ممکن است در کشور شما اتفاق بیفتد و ممکن است که هیچ دلیلی برای آن وجود نداشته باشد. شما می‌دانید که ما و سران روسیه به چه نتیجه‌گیری رسیدیم؟ اگر هم اکنون بلاروس سقوط کند روسیه بعدی خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


این در حالی است که الکساندر لوکاشنکو، پیش از این چند نفر از وفاداران خود را به مقام‌های امنیتی منصوب کرد تا موضع خود را تقویت کند.

رئیس‌جمهور بلاروس ادامه داد: اگر شما فکر می‌کنید که کشور ثروتمندی نظیر روسیه می‌تواند آن را مدیریت کند اشتباه می‌کنید. من با روسای‌جمهور زیادی از جمله دوست ارشدم، برادر بزرگترم (ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه) صحبت کردم و به وی هشدار دادم. هیچ راهی برای مقاومت در برابر آن وجود ندارد.

وی افزود: چیزی که می‌تواند من را در این شرایط حفظ کند این است که اگر لوکاشنکو سقوط کند تمام سیستم سقوط خواهد کرد و بلاروس نیز فرو خواهد پاشید.

رئیس‌جمهور بلاروس تاکید کرد: احتمالا من یک روز کناره‌گیری خواهم کرد، اما به آن‌ها اجازه نخواهم داد آنچه ما با این مردم و این نسل‌ها ایجاد کردیم را نابود کنند.

الکساندر لوکاشنکو در پایان گفت: شاید من کمی طولانی‌تر در سمت ریاست‌جمهوری مانده‌ام، اما تنها کسی هستم که هم‌اکنون می‌تواند از این کشور محافظت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار