صد‌ها اردنی با تحصن مقابل سفارت آمریکا در امان، مخالفت خود را با حمایت آمریکا از طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اعلام کردند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی۲۱، مخالفان طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی و حمایت آمریکا از این طرح اشغالگرانه در مقابل سفارت واشنگتن در امان، پایتخت اردن تحصن کردند.

این تحصن با دعوت «ائتلاف ملی مقابله با طرح معامله قرن» برای ایجاد زنجیره‌ای انسانی جهت مخالفت با طرح الحاق، معامله قرن و جانبداری آمریکا از اشغالگری رژیم صهیونیستی برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تحصن، قطع روابط دیپلماتیک اردن با آمریکا، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی، لغو پیمان صلح و توافقنامه گاز را در واکنش به طرح الحاق که به عنوان نتیجه طرح معامله قرن مطرح شده، خواستار شدند.

دستگاه‌های امنیتی اردن مانع از پیشروی تحصن کنندگان به سمت ساختمان سفارت آمریکا شدند.

مراد العضایله، دبیرکل حزب جبهه کار اسلامی به عربی۲۱ گفت: این فعالیت علیه صهیونیست‌ها و دولت آمریکا بوده و می‌خواهیم از این طریق موضعگیری اردن در مخالفت با هرگونه خصومت علیه آن را بیان کنیم.

العضایله افزود: این فعالیت‌ها برای ابراز مخالفت با طرح الحاق با وجود اینکه به تعویق افتاده، ادامه دارند و رژیم صهیونیستی هرگز از جنگ و تروریسم در حق مردم فلسطین دست برنخواهد داشت، این تعویق تنها به دلیل موضعگیری مردمی، رسمی و منسجم اردن و فلسطین اتفاق افتاد و امروز نابودی اشغالگری را خواستار هستیم.

شرکت‌کنندگان در تحصن یاد شده شعار‌هایی در محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سر داده و آن را خیانت به مردم فلسطین خواندند.

دیما طهبوب، نماینده فراکسیون اصلاح پارلمان اردن نیز گفت: این فعالیت ادامه نبض مردمی است، ما به عنوان مردم اردن تازمانی که دولت اردن به مقابله با رژیم صهیونیستی متعهد باشد، در حمایت از امان فریادهایمان را سر خواهیم داد و از دولت می‌خواهیم توافقنامه وادی عربه (توافق گازی با رژیم صهیونیستی) را لغو کرده و سفیر صهیونیستی را اخراج کند.

طرح الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به اراضی اشغالی که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح شد قرار بود چهارشنبه گذشته اجرایی شود که به دلیل اختلاف‌های داخلی آمریکا و رژیم صهیونیستی اجرای آن به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار