علی عبدالکریم تاکید کرد تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه تیر ناامیدی این کشور است و سوریه نباید از این تحریم‌ها بترسیم یا نگران باشد.

سفیر سوریه در لبنان: قانون سزار، تیر ناامیدی آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از النشره، علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان طی سخنانی در یک همایش گفت: سوریه درگیر جنگی بوده که در آن از تمام انواع تسلیحات استفاده شد، اما مقاومت کرد و پیروز شد.

وی افزود: «این پایداری و پیروزی طرح‌های آمریکا را به شکست کشاند و آن را ترساند، بنابراین متوسل به چیزی شد که نشان‌دهنده شکست و ناامیدی آن است. ناکامی‌های آمریکا در داخل ایالات متحده نیز مشهود است و نقض حقوق بشر، جنایت و اقدامات غیرانسانی همواره در این کشور مشاهده می‌شود.»

سفیر سوریه در لبنان قانون "سزار" درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه را تیر ناامیدی آمریکا توصیف کرد و گفت: «ما نباید از این تحریم‌ها بترسیم یا نگران باشیم؛ دوستان ما تاکید دارند که این تحریم‌ها موجب تقویت لبنان در مقابله با عملیات فقیرسازی آن است و هر آنچه که لبنان را قوی سازد سوریه را نیز قوی می‌کند.»

علی عبدالکریم افزود: «آنچه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان از آن سخن گفت، خلاصه روابط لبنان با سوریه است و می‌توان محاصره را به فرصتی برای سوریه، لبنان، عراق، مصر، یمن و فلسطین تبدیل کرد.»

وی تاکید کرد که سوریه با متحدان خود، دوستان و افکار عمومی جهانی قوی است و تمام متحدان آمریکا به دنبال چاره هستند. این قانون سزار قانونی ظالمانه علیه ملت عرب است.

علی عبدالکریم گفت: «معتقدم ما باید برای گرفتن حقمان و مقابله با باطل بایکدیگر متحد شویم. فردا برای ماست و سوریه به یقین به ثبات خواهد رسید. آمریکا کاری نمی‌تواند بکند، سوریه و لبنان می‌توانند قانون قیصر (سزار) را به فرصتی اقتصادی و اجتماعی تبدیل کنند؛ قطعا پیروزی نهائی در راه است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار