شورای حقوق‌بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای طرح الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، شورای حقوق بشر سازمان ملل در چهل و سومین جلسه خود در ژنو، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری را محکوم کرد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل بامداد سه شنبه قطعنامه‌ای موسوم به قطعنامه شهرک‌ها را در خصوص طرح اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی با ۳۶ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع به تصویب رساند. قطعنامه شهرک‌ها خواستار تحریم کسب و کار‌های رژیم صهیونیستی است که در کرانه باختری مستقر هستند. این قطعنامه همچنین افراد دخیل در این کسب و کار‌ها را برابر با قوانین بین المللی سزاوار مجازات می‌داند.

همچنین در جلسه بامداد امروز از میشل باچله، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواسته شد تا گزارشی را برای ارائه در جلسه چهل و ششم این شورا در ماه آتی، در خصوص پیامد‌های طرح الحاق کرانه باختری تهیه کند.

نماینده سازمان آزادی بخش فلسطین در این نشست اعلام کرد ما برای ایستادگی قاطع در برابر این اقدام آمریکایی-اسرائیلی آماده هستیم. در این جلسه ۴ قطعنامه دیگر در حمایت از فلسطین صادر شد که محکومیت اشغال بلندی‌های جولان یکی از این موارد بود. قطعنامه مذکور با ۲۶ رای موافق در برابر ۱۷ رای مخالف تصویب شد.

طبق طرحی که رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. این بند در حالی است که یکی از درخواست‌های حامیان سازش در مورد مسئله فلسطین عقب نشینی اسرائیل به مرز‌های ۱۹۶۷ است. در حالی که طبق معامله قرن نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه ۳۰ درصد دیگر از کرانه باختری قرار است به سرزمین‌های اشغالی ملحق شود.

این طرح تاکنون موجی از مخالفت‌ها را در میان کشور‌های مختلف به همراه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار