نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از تلاش آمریکا برای رقابت با این کشور در عرصه فناوری هسته‌ای در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از تلاش آمریکا برای رقابت با مسکو در حوزه فناوری هسته‌ای در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا انتقاد کرد.

اولیانوف گفت برنامه‌های واشنگتن برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار فناوری هسته‌ای در رقابت با روسیه بسیار عجیب به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد آمریکا هنوز از واقعیت ویروس کووید-۱۹ آگاه نیست.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین گفت از منظر سیاسی، چنین اقداماتی عجیب به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد نمایندگان بخش انرژی آمریکا هنوز واقعیت ظهور ویروس جدید کرونا را درک نکرده اند، که به اعتقاد من در این صورت به جای رقابت شدید، به دنبال همکاری خواهند بود. اولیانوف همچنین تاکید کرد رقابت در حوزه انرژی هسته‌ای با روسیه بسیار دشوار خواهد بود.

در راهبرد جدید آمریکا، که برای بررسی در اختیار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور قرار گرفته، آمده است: آمریکا باید در بازار فناوری هسته‌ای با پیشی گرفتن از روسیه و چین، به رهبری جهانی تبدیل شود. پکن نیز پیشتر از راهبرد انرژی جدید آمریکا انتقاد کرد.

آمریکا در حالی به دنبال رقابت با روسیه در حوزه فناوری هسته‌ای است که تاکنون بیش از ۸۶۹ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار