یگان توپخانه‌ای ارتش ترکیه تعدادی از پایگاه‌های ارتش سوریه در شمال این کشور را بمباران کرد.

توپخانه ارتش ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون ترکیه اعلام کرد یگان‌های توپخانه‌ای ارتش این کشور تعدادی از پایگاه‌های ارتش سوریه در شمال این کشور را بمباران کردند.

براساس این گزارش نیرو‌های ترکیه تعدادی از پایگاه‌های ارتش سوریه در ریف جنوبی ادلب، ریف غربی و ریف شمالی حلب از جمله پایگاه سلحب و فرودگاه جب الرمله که یک فرودگاه نظامی است را بمباران کردند.

نیرو‌های ترکیه همچنین تعدادی از پایگاه‌های کرد‌ها در منطقه تل رفعت را نیز بمباران کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این اعلام کرده بود ارتش این کشور عملیات نظامی خود در ادلب را متوقف نخواهد کرد و خواهد داد، اما در شرایط کنونی تمایلی به نزاع با روسیه ندارد.

حمله توپخانه‌ای ترکیه در حالی صورت می‌گیرد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی با اعلام اینکه ترکیه به برخی از تعهدهای اساسی خود در قبال ادلب سوریه پایبند نبوده است، از این کشور خواست تا به توافق‌هایی که دو کشور در سوچی به آن دست یافتند، پایبند باشد.

لاوروف در پاسخ به پرسش روزنامه «روسیسکا گازتا» که در پایگاه رسمی وزارت خارجه روسیه نیز منتشر شده است، گفت: «متأسفانه در این مرحله، طرف ترکیه‌ای نتوانسته به برخی از تعهدات خود برای حل مشکل ادلب پایبند باشد.»

لاوروف همچنین گفت: «ترکیه نمی‌تواند معارضان سوری مسلح را که با ترکیه همکاری می‌کند و آماده گفت‌وگو با دولت سوریه در چارچوب روند سیاسی هستند از تروریست‌های جبهه النصره جدا کند. اطلاعاتی به دست رسیده که نیرو‌های ترکیه در منطقه ادلب مستقر شده اند و درگیری‌هایی میان آن‌ها و ارتش سوریه به وجود آمده است. ارتش ما اوضاع را زیر نظر دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
abed
۰۹:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
باید یه ضرب شصتی به ارتش فرمایشی و نمایش اردغان نشون بده جبهه مقاومت تا به حق و حد خودش قانع باشه و بلند پروازی نکنه که بیفته پال و پرش بشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
كره خر هنوز خيانت خان طومان يادمون نرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
این ها انگار تعادل روح و روان ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۵۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
انتقام و پاسخ به ترور شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان و یاران سردار دلهای سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و تمامی آزاد اندیشان تشنه عدالت و انسانیت این نبود عین الاسد این فقط و فقط یک سیلی کوچک بود نه انتقام و نه پاسخ بود این سیلی فقط برای این بوده که تمامی هیمنه و غرور پوشالی آمریکاییهای تروریست غاصب یرای چندمین بار در منطقه شکسته شود و هشداری بود که کلا از منطقه سر تا سر جهان اسلام کاسه کوزشون رو جمع کنند و فرار کنند قبل از آنی که نابود شوند و جنازه هاشون هم به کشورشون نرسد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
ترکیه در خاک سوریه بدنبال منافع خودش هست و ارتش سوریه را هدف قرار داده و این شک تروریستی بودن ترکیه و همدستی با آنها و آمریکا را دو چندان می کند
آخرین اخبار