سازمام ملل از درگیری‌های جدید میان ترکیه و سوریه در شمال غرب این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار کاهش سریع تنش‌ها و بازگشت به مذاکرات صلح شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل، درباره درگیری‌های اخیر میان نیرو‌های سوریه و ترکیه که در شمال غرب سوریه صورت گرفت ابراز نگرانی کرد و خواستار بازگشت سریع صلح به این منطقه شد.

دوژاریک در این خصوص گفت: «ما درباره گزارش‌هایی که از درگیری نیرو‌های سوری با ترکیه در شمال سوریه به دستمان می‌رسد بسیار نگران هستیم.»

سخنگوی سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: «این تنش‌ها تهدیدی جدی بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.»

دوژاریک اضافه کرد: «در سطوح مختلف با مقامات سوریه، ترکیه، روسیه و دیگر مقامات درگیر در مسائل سوریه در ارتباط هستیم و پیام کاهش تنش‌ها را برای کاهش تلفات در شمال سوریه و استان ادلب به آن‌ها ارسال کرده‌ایم.»

دیروز وزارت دفاع ترکیه مدعی شد بر اثر حمله نیرو‌های دولتی سوریه در ادلب، چهار نظامی ترکیه‌ای کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند. این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد نیرو‌های ترکیه حمله ارتش سوریه به نظامیان این کشور را تلافی و اهدافی را در منطقه ادلب منهدم کردند.

با این حال، ساعاتی بعد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ترکیه حملات هوایی علیه نیرو‌های دولتی سوریه انجام نداده است. بر اساس اعلام این وزارت‌خانه، ارتش ترکیه هنگامی که از سوی نیرو‌های سوری مورد هدف قرار گرفت به روسیه درباره تحرکات خود خبر نداد و یگان‌های ارتش ترکیه بدون هشدار دادن به روسیه در منطقه کاهش تنش در ادلب حرکت کردند به همین خاطر هنگام هدف قرار دادن تروریست‌ها، مورد گلوله‌باران ارتش سوریه قرار گرفتند.

ترکیه از اکتبر ۲۰۱۹ با انجام عملیات نظامی «چشمه صلح» در شمال سوریه آن منطقه را به تصرف خود درآوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
سازمان ملل شکر اضافی میخورد اما نیرو نمیفرستد تا اردوغان یاغی و ملعون را سرجایش بنشاند.
آخرین اخبار