هوان‌گانگ در استان هوبی در چین در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور قرنطینه شده و دسترسی عمومی جاده‌ای و ریلی به این شهر بسته شد.

ویروس کرونا در چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هوان‌گانگ، دومین شهر چین در استان هوبی همچون شهر ووهان‏ مرکز این استان در پی شیوع ویروس کرونا که عامل بیماری شبه سارس است، قرنطینه شده و دسترسی عمومی جاده‌ای و ریلی به این شهر بسته شد.

مقامات محلی نیز دستور بستن اماکن تفریحی عمومی از جمله سینما‌ها و کافی‌نت‌ها را صادر کردند و از ۷ میلیون ساکن شهر هوان‌گانگ خواستند که به جز شرایط خاص‏ شهر را ترک نکنند.

شهر هوان‌گانگ در حوالی شهر ووهان واقع شده که تایید ۱۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر گزارش شده است. مقامات چین برای مهار شیوع ویروس کرونا در مجموع حدود ۲۰ میلیون نفر را حبس کردند.

مقامات چین دیروز (پنجشنبه) برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، شهر ووهان با جمعیت ۱۱ میلیونی که مرکز شیوع این ویروس در چین است را به طور کامل قرنطینه کردند و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین نیز جشن‌های سال جدید چینی را لغو کرد.


بیشتر بخوانید: کروناویروس به آمریکا رسید

ویروس کرونا به عربستان سعودی رسید


علائم ابتلا به این ویروس شامل سرفه، مشکل در تنفس و تب است که ممکن است در نهایت به یک ذات‌الریه مرگبار منجر شود. ماکائو، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و  آمریکا موارد آلوده به این بیماری را گزارش کرده‌اند.

بسیاری از کشور‌ها اعلام کردند مسافرانِ پرواز‌هایی را که از شهر ووهان چین انجام می‌شود در فرودگاه مورد معاینه پزشکی قرار می‌دهند، اما از آنجایی که پنج روز برای ظاهر شدن علائم این بیماری زمان لازم است عملا تشخیص مبتلایان به ویروس‌کرونا در روز‌های اولیه ناممکن به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار