مقامات چینی ۱۱ میلیون نفر از شهروندان شهر «ووهان» را برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا قرنطینه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، مقامات چین امروز پنجشنبه به منظور مقابله با ویروس مرگبار کرونا که به تازگی شیوع پیدا کرده، بیش از ۱۱ میلیون نفر از ساکنان شهر «ووهان»  را قرنطینه کردند؛ اقدامی که برای مقابله با این ویروس که تا کنون صد‌ها نفر را به کام مرگ کشانده، گامی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

پلیس، تیم‌های ضربت و سربازان چینی اقدام به نظارت شدید بر ایستگاه‌های قطار کرده و از ساعت ۱۰ صبح، ورودی‌های ایستگاه‌ها را با قرار دادن موانعی در جلوی آن، بسته‌اند و تنها به مسافرانی که دارای بلیت هستند، اجازه ورود داده می‌شود. همچنین به نوشته رسانه‌های چینی، همه مردم در حال تردد در شهر ماسک زده‌اند.

«گودن گالیا»، نماینده سازمان بهداشت جهانی در چین در مصاحبه با آسوشیتد پرس گفت: طبق اطلاعات من، تلاش برای قرنطینه کردن یک شهر ۱۱ میلیونی، اقدامی جدید در علم است که پیش از این، به عنوان یک اقدام بهداشت عمومی مورد امتحان قرار نگرفته بود.

وی همچنین گفت: ما در این مرحله نمی‌توانیم بگوییم این اقدام موثر واقع خواهد بود یا خیر.

مقامات محلی در شهر ووهان چین از تمامی ساکنان خواسته‌اند تا در مکان‌های عمومی ماسک بزنند و دولت از کارمندان خواسته تا در زمان کار ماسک به صورت داشته باشند. همچنین گزارش شده مردم در برابر داروخانه‌ها برای خرید ماسک صف کشیده‌اند. تا کنون آمار مبتلایان به این ویروس ۵۷۱ نفر گزارش شده و ۱۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری در شهر ووهان جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
مسئولان انکار ایرانی حواستون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
این مسئولین خواب آلود ایران حواسشون باشه که غافلگیرنشن
آخرین اخبار