ادعای رسانه‌های انگلیسی:

آمریکا، لندن را در جریان ترور سردار سلیمانی قرار نداد!

رسانه‌های انگلیسی ادعا کردند دولت لندن در جریان حمله تروریستی آمریکا به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی در بغداد نبوده است.

آمریکا متحد دیرینه‌اش را در جریان ترور سردار سلیمانی قرار نداد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا متحد نزدیک خود انگلیس را در جریان حمله تروریستی بامداد جمعه به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و شماری از نیروهای حشد الشعبی قرار نداده است.

روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد در پی این حمله دولت انگلیس در تلاش است تا از منافع خود در خاورمیانه حفاظت کند. «تام توگیندهات» رئیس کمیته امور خارجه در پارلمان پیشین انگلیس ضمن ابراز تاسف گفت آمریکا به طور معمول چنین تصمیماتی را از قبل به لندن اطلاع نمی‌دهد.

این مقام انگلیسی گفت: مدتهاست بر این اعتقادم که هدف از متحد بودن این است که دشمنان را و نه همدیگر را غافلگیر کنیم و این الگویی است که وجود داشته و متاسفانه و تا حدی شرم آور است که دولت آمریکا این را با ما درمیان نگذاشته و این موجب نگرانی است.

این عضو سابق پارلمان انگلیس با ترغیب آمریکا به در جریان گذاشتن متحدان خود در آینده گفت لازم است دولت برخی تصمیمات فوری را برای امنیت شهروندانش در خارج از کشور و امنیت پرسنل انگلیسی اتخاذ کند. پیش از این نیز اعلام شد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که در تعطیلات سال نو به سر می‌برد، از حمله تروریستی بامداد جمعه آمریکا در عراق مطلع نبوده است. نخست‌وزیر انگلیس تاکنون هیچگونه اظهارنظر رسمی درباره این اقدام تروریستی آمریکا نداشته است.

در پی حمله بامداد دیروز جمعه آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند تن دیگر از یاران ایشان به شهادت رسیدند. حمله ناجوانمردانه نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی به الحشد الشعبی و شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، از سوی کشورها، گروه‌ها، مقامات، شخصیت‌ها و رسانه‌های جهان محکوم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار