دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مجلس می‌تواند دولت را در ریلی برنامه‌ریزی شده هدایت کند.

سروریبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در میزگرد سیاسی خزان بهارستان که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: مجلس و دولت باید مشکلات امروزی را که مردم با آن مواجه هستند حل کنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس نقش اصلی را در بین قوا دارد، اضافه کرد: هر کدام از نهاد‌ها و دستگاه‌ها وظایف مشخصی دارند که باید به آن عمل کنند. مجلس نقش اصلی و تدوینی دارد و مهار قدرت در اختیار مجلس است.

او با بیان اینکه دولت ناکارآمد از مجلس ناکارآمد شکل می‌گیرد، افزود: مجلس است که می‌تواند دولت را در ریلی برنامه‌ریزی شده هدایت کند. یک مجلس دانا دولت توانا را به وجود می‌آورد.

سروری با تاکید بر اینکه دولت و مجلس فعلی عامل مشکلات مردم هستند، یادآور شد: مجلس نتوانست دولت را مهار کند پس ناکارامد است. مجلس فعلی هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت مردم نکرده است.

او بیان کرد: آقای وکیلی و دوستانشان همه چیز را جناحی می‌بینند. ما در آن دوران که نماینده بودیم منافع ملی کشور را می‌دیدیم و اقتدار کشور مهم‌تر بود. ساختار یکی از مشکلات کشور است، ساختار باید نمایندگان را از این حالت کسل کننده و خسته خارج کند.

سروری گفت: مجلس این دوره به مالیات خانه‌های خالی رای نداد و دیدیم مردم حاشیه نشین شدند و این ربطی به ساختار نداشت، پس نمایندگان تاثیرگذار هستند. در این دوره یک عدد خانه ساخته نشده است. امروز در جامعه مشکل اساسی مردم مسکن است. چرا شما جلوی اقدامات آقای سیف در موضوع ارز را نگرفتید. در حقوق‌های نجومی مجلس اقدامی نکرد و این یعنی بی‌خاصیتی مجلس.

او یاداور شد: آقای وکیلی در شفافیت مجلس موافقت می‌کنید، اما در شفافیت برای دشمن اصرار دارید. چرا برای دشمن شفافیت ایجاد می‌کنید، اما برای ما شفافیت ایجاد نمی‌کنید؟

سروری تاکید کرد: بعد از فرجام فردو و امتیاز‌های زیادی را به دشمن دادیم، اما چه به دست آوردیم و چرا آنها تحریم‌ها را مجدد ایجاد کردند و اکنون شفافیت را برای آنها می‌خواهید؟ آقای وکیلی شفافیت را از خودتان ایجاد کنید و اجازه دهید مردم بدانند کدام نمایندگان دوتابعینی هستند.

او افزود: شفافیت اگر ایجاد شود به قوای دیگر منتقل می‌شود و ما باید مصوبه اموال مسئولان را از نمایندگان مطالبه کنیم. شفافیت از مهمترین موضوعاتی است که مجلس باید به آن بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
هر دو(مجلس و دولت) باعث بوجود آمدن این همه مشکل و بدبختی و گرانی بیکاری و اعتیاد شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
باید فکر اساسی برای این مملکت کرد
آخرین اخبار