عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بدون دعوت به دولت نخواهیم رفت مگر اینکه از طرف آقای پزشکیان مطالبه‌ای صورت بگیرد.

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیروزی آقای مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم گفت: پیروزی آقای پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم متاثر از سه مولفه است؛ اولین مولفه فهم ضروری اتحاد نیرو‌های همفکر حول اندیشه اصلاح‌طلبی ایران که در گذشته‌ای نه‌چندان دور از هم فاصله گرفته بودند و دچار افتراق و تشتت هم در مجلس و هم در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته شده بودند.

وی ادامه داد: نفس این همگرایی، هماهنگی و همدلی رکن بسیار موثری بود که در عرصه بازی‌ها و رقابت‌های سیاسی به‌صورت اثربخش واجد نقش بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: مولفه دوم وجوه خصلت‌ها و ویژگی‌هایی بود که نامزد مورد اتفاق ما یعنی آقای پزشکیان از خود بروز داد که یک شخصیت کاملا متفاوت از دیگر نامزد‌ها حتی در مقایسه با نامزد‌هایی از جنس اصلاح‌طلبی در ادوار گذشته بود. 

عطریانفر افزود: آقای پزشکیان یک آدمی از جنس مردم و با مختصاتی است که زبانی مشترک و بسیار نیرومند با جامعه مخاطب به‌ویژه طبقات متوسطی که فقیر شده‌اند برقرار کرد که این امر از عوامل موثر در موفقیت وی در انتخابات بود.

وی اظهار کرد: مولفه سوم که وجه سلبی ماجراست افتراق و تششت جریان رقیب و گفتمان شکست خورده‌ای است که بر پایه فریب، دروغ، نامرادی، ناجوانمردی و نوعی توهم‌آفرینی است که مردم شاهد آن بودند لذا این‌ها دست به دست هم داد و موفق شد بدنه جامعه‌ای که دچار یک انفعال و بریدگی شده بود و خود را از صحنه مشارکت اجتماعی محروم می‌کرد به صحنه وارد کند و با همراهی آنها این گفتمان پیروز شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: به حساب ظواهر انتخابات ۱۴۰۳ شباهت‌هایی با انتخابات ۸۴ داشت، اما بر این باور هستم که نمی‌توانیم مبانی رفتاری جامعه و نحوه اتحاد گروه‌های سیاسی آن دوره با این دوره را مقایسه کنیم، چون فکر می‌کنم اگر جریان اصولگرا از ابتدا در گام‌های نخستین اتحاد می‌کرد و به‌جای چهار یا پنج نفر حول محور یک نفر اتحاد پیدا می‌کرد احتمال پیروزی چندانی نمی‌توانستند داشته باشند، اما در انتخابات ۸۴ اگر آقایان اصلاح‌طلب وحدت‌نظر پیدا می‌کردند ۱۶ میلیون نفر بر هفت الی هشت میلیون رای پیروز می‌شد، اما دچار تفرقه شدند و بازی را به یک چهره ناشناسی مثل آقای احمدی‌نژاد باختند. 

عطریانفر درباره اظهارات برخی جریان‌ها که می‌گویند دولت آقای پزشکیان باید ائتلافی باشد، گفت: این باید‌ها و نباید‌ها گزاره‌های بسیار غلطی است. باید باشد و باید نباشد حرف‌های من‌درآوردی است که سیاسیون و احزاب به آن می‌پردازند و به‌دنبال سهم‌خواهی هستند.

وی افزود: آقای پزشکیان یک بیان شفاف و کاملا صریح دارد و می‌گوید من براساس کارآمدی، کفایت، توانمندی، تجربه، رویکرد و مدیریت عالمانه افراد را انتخاب می‌کنم که در این روند هر عنصری می‌تواند قرار بگیرد، اما به‌طور طبیعی با توجه به اینکه جریان چپ در ایران که اصلاحات امروز همان چپ قدیم است معمولا در رویکرد مدیریت کشور از جریان رقیب تواناتر و موفق‌تر بودند اگرچه رقبا هم چهره‌هایی دارند که در این رابطه می‌توانند به‌کار گرفته شوند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: حضراتی که تا چندی پیش در دولت آقای احمدی‌نژاد و آقای رئیسی قدرت را به چنگ آوردند به‌جای اینکه به سراغ نیرو‌های لایق و کارآمد بروند به سراغ چهره‌های ناشناس تحت عنوان جوانگرایی رفتند و کشور را دچار آسیب کردند، چون آدمی که تجربه نداشته باشد به کشور آسیب می‌زند از این حیث ما باید آقای پزشکیان را با همان ادبیات، نگاه، پارادیم، مبنا و دکترینی که در انتخابات شرکت کرده، بپذیریم.

عطریانفر درباره اینکه آیا حزب کارگزاران سازندگی افرادی را برای حضور در دولت چهاردهم معرفی کرده؟، گفت: ما به هیچ عنوان گامی برنمی‌داریم مگر آنکه از جانب آقای پزشکیان تمنا و مطالبه‌ای باشد که اگر چنین باشد افراد شایسته‌ای که به نظرمان بتوانند در روند مدیریت کشور به ایشان کمک کنند را به خدمتشان معرفی خواهیم کرد.

وی درباره صحبت‌هایی که درباره معاون اولی آقای کرباسچی شده بود، اظهار کرد: اینها حرف‌هایی است که مبنای روشنی ندارد و در صفحات مجازی این مطالب را می‌خوانیم و می‌شنویم، اما هیچ‌کدام از این‌ها منبع متقنی که از یک منبع موثق که متصل به آقای پزشکیان باشد نیست لذا تا این لحظه این مطالب را به رسمیت نمی‌شناسیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره اینکه آیا در بین اصلاح‌طلبان اجماعی برای حضور در کابینه آقای پزشکیان صورت گرفته است یا خبر بیان کرد: ما به صفت کارگزان به‌عنوان یک بخشی از جریان اصلاح‌طلب به هیچ عنوان بدون دعوت جایی نخواهیم رفت و اگر چناچه از ناحیه آقای پزشکیان مطالبه‌ای صورت بگیرد در خدمتشان خواهیم بود و از دیگر گروه‌ها مطلع نیستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۳
دقیقا نیم ساعت پیش اینو گفته محمد عطریانفر ساعت هشت میگم یعنی واقعا پزشکیان باید دعوت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۳
سلام،اقای عطریانفر،فرمودین مدیریت جناح چپ قویتره؟...من اعتماد به نفسم ضعیفه..میشه برای من هم برادری کنین کلاس اعتماد به نفس بزارین؟هزینه اش رو هم میدما
آخرین اخبار