کنعانی ضمن مردود خواندن ادعای مندرج در بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن گفت: ایران در منازعه اوکراین هرگز پهپادی را در اختیار روسیه قرار نداده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) ۲۱ تیر ماه به بخشی از بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن واکنش نشان داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ادعای مندرج در بیانیه پایانی اجلاس سران ناتو در واشنگتن مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین را کاملا بی‌پایه و اساس و دارای اهداف سیاسی دانسته و آن را مردود می‌داند.

نشست سه روزه سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

در این نشست ادعا‌های بی اساس درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین مطرح شده است. سران ناتو در این بیانیه عنوان کرده‌اند که ایران و کره شمالی را به دلیل ارائه حمایت‌های نظامی مستقیم به روسیه به شعله‌ور کردن جنگ روسیه علیه اوکراین متهم می‌کنیم.

کنعانی همچنین افزود: متأسفانه آنچه در اوکراین شاهد آن هستیم، نتیجه سیاست‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا بوده و همچنان نیز استمرار دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: همان گونه که بار‌ها نیز اعلام کرده‌ایم، هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اقدامی صرفا با انگیزه‌های مغرضانه سیاسی و با هدف مشروع جلوه دادن دخالت‌ها و استمرار کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین صورت می‌گیرد.

کنعانی تصریح کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش در جهت نقش‌آفرینی سازنده و ثبات ساز در مسیر استقرار امنیت پایدار در منطقه و جهان بوده و در منازعه اوکراین هرگز پهپادی در اختیار روسیه قرار نداده و کماکان بر حل و فصل سیاسی این بحران و برقراری صلح پایدار تأکید دارد.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بار‌ها و بار‌ها ادعا‌های مطرح شده درباره کمک نظامی به روسیه در جنگ اوکراین را به صراحت رد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار