دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: دشمن هر جا از ما اقتدار و عزت دید عقب‌نشینی کرد و هرجا هم که ما عقب‌نشینی کردیم تحریم‌های سخت‌تر و تهدید‌های بیشتری را علیه ما اعمال کرد.

/////پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر احتمال مذاکره با آمریکا، گفت: معتقدم که حتی اگر حرف خود آقای روحانی را مدنظر قرار دهیم و اصل را بر منفعت مردم کشورمان بگذاریم باید پرسید  آیا مذاکره با کسی که به راحتی یک تعهد بین المللی با بزرگترین کشورهای دنیا و مورد تصویب سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد، نافی ملت ایران خواهد بود؟

او ادامه داد: به راستی ما چندین بار باید از یک سوراخ گزیده شویم؟ چندین بار باید با فردی که نشان داده است در دشمنی با ما از هیچ تلاشی فروگذار نیست بر سر میز مذاکره بنشینیم؟

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به دشمنی‌های مکرر آمریکا با مردم کشورمان ادامه داد: تروریست‌هایی که ۱۷ هزار نفر از مردم، رئیس جمهور، نمایندگان و نخست‌وزیر ما را به شهادت رساندند و همچنین تمام گروه‌های برانداز مورد حمایت مالی و اطلاعاتی آمریکا قرار دارند و این کشور رسماً نیز اعلام کرده است که خواهان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است. آیا به راستی منافع جمهوری اسلامی ایران اقتضا می‌کند با آن مذاکره کنیم؟


بیشتر بخوانید: راهی جز توسعه کشور و رونق تولید نداریم/ دست قدرت و دست دیپلماسی با هم باید کار کنند/ امنیت و پیشرفت شهرها در گرو آبادی روستاهاست


سروری افزود: علاوه بر این وقتی که تلاش بزرگترین کشورهای دنیا در منصرف کردن ترامپ برای خروج یکجانبه‌اش از برجام  به ثمر ننشست آیا جمهوری اسلامی باز هم باید با چنین فردی  تعهدی امضا کند و باز هم باید به آن تفاهم‌نامه اعتماد داشته باشیم؟

فعال اصولگرا با اشاره به پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، بیان کرد:‌ از سوی دیگر تجربه نشان داده است که ما در واگذاری تبحر خاصی داریم یعنی این ما بودیم که در برجام همه تعهدات خود را به صورت کامل انجام دادیم که  اقدامی کاملاً اشتباه بود زیرا آمریکایی‌ها و حتی اروپایی‌ها هیچ یک از تعهدات خود را انجام ندادند. حالا باز قرار است که جمهوری اسلامی برود و امتیازاتی بدهند اما در ازای آن هیچ عایده‌ای نگیرند؟

سروری درباره منافع ملت ایران، گفت: معتقدم که تنها تامین‌کننده منافع ایران حرکت از موضع اقتدار است زیرا دشمن هرکجا از ما اقتدار و عزت دیده عقب‌نشینی کرده است و هرجا هم که ما عقب‌نشینی کردیم و از موضع سازش وارد شدیم  نه‌تنها پیشرفتی نکردیم بلکه دچار پسرفت نیز شدیم و دشمن هم جریح‌تر شد و تحریم‌های سخت‌تر و تهدید‌های بیشتری را علیه ما اعمال کرد. اما هرکجا که ما از موضع قدرت وارد شدیم  شاهد بودیم که آنها عقب‌نشینی کردند  و تهدیدات خود را کاهش دادند.

او گفت: رئیس جمهور از ابتدا گفته بود که ترامپ تعادل ندارد، اعتمادی به او نیست و مذاکره با او هیچ منطقی ندارد؛ حال از آقای روحانی می‌پرسم که چه اتفاقی افتاده است که نظر شما عوض شده است؟ آیا ترامپ عاقل شده یا به برجام بازگشته است؟ چه اتفاقی افتاده است که این تغییرات در مواضع را وزیر خارجه و طرف فرانسوی می‌بینیم؟ امیدواریم که رئیس‌جمهور هرچه سریع‌تر به مواضع پیشین خود بازگردد یا حداقل پاسخ روشنی به مردم ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار