رئیس مجلس در دیدار نایب رئیس مجلس ارمنستان گفت: خط قرمز ما هر گونه تغییر مرز در همسایگی ایران است و بار‌ها بر این تاکید کردیم.

روبین روبینیان نائب رئیس مجلس ارمنستان با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشست روسای مجالس بریکس دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف ضمن تشکر از کشور ارمنستان به دلیل ابراز همدردی با ایران برای شهادت رئیس جمهور رئیسی، گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور ارمنستان به ایران و ملاقات اخیر با مقام معظم رهبری بر توسعه ارتباطات و همکاری بین دو کشور تاکید شد.

وی ادامه داد: سیاست قطعی ما در دولت‌های سیزدهم و چهاردهم و مجالس یازدهم و دوازدهم گسترش روابط با همسایگان است. خط قرمز ما هر گونه تغییر مرز در همسایگی ایران است و بار‌ها بر این تاکید کردیم. ارتباطات اقتصادی ما با ارمنستان مناسب است و باید به سمت توسعه آن حرکت کنیم. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حضور نمایندگان ادیان الهی در مجلس است.

همچنین؛ روبین روبینیان نائب رئیس مجلس ارمنستان ضمن عرض تسلیت بابت حادثه غم انگیز شهادت رئیس جمهور رئیسی، گفت: از شما، مقامات و مردم ایران جهت حمایت از ارمنستان در خصوص تمامیت ارضی و حاکمیت کشورمان تشکر می‌کنم. موضع ایران در موضوع ارمنستان اصولی بوده که خدشه ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه در ایران ارامنه حفاظت شده‌ترین جامعه در کل جهان را دارند، بیان کرد: ما نیاز داریم روابط اقتصادی دو کشور را توسعه دهیم. به دلیل حضور ایران مشتاق استفاده از فرمت ۳+۳ برای حل و فصل مسائل منطقه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۲ تير ۱۴۰۳
دلم برای پزشکیان میسوزه.اخه چندنفر به یک نفر؟خدا خودش بهش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۱:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۳
قول شما راجع به طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۲ تير ۱۴۰۳
کریدور زنگزور به زودی احداث خواهد شد
آخرین اخبار