سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی در نظر دارد قطعنامه‌ای را در خصوص محکومیت روند تحقیقات برای استیضاح ترامپ ارائه دهد.

قطعنامه لیندسی گراهام برای محکومیت تحقیقات برای استیضاح ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی در نظر دارد قطعنامه‌ای را در خصوص محکوم کردن روند تحقیقات برای استیضاح ترامپ ارائه دهد.

وی با اعلام این موضوع تصویب هر لایحه‌ای در سنا بدون محاکمه را منتفی دانست.

او با حضور در برنامه «شان هانیتی» شبکه فاکس نیوز گفت: این قطعنامه مجلس سنا را در وضعیتی قرار می‌دهد که [اقدامات] مجلس نمایندگان را [برای پیشبرد استیضاح ترامپ] محکوم کند. نکته این قطعنامه این است که هرگونه رای به استیضاح، نامشروع و ضد قانون اساسی است و باید بدون هیچ اقدامی در مجلس سنا رد شود.

گراهام افزود: رئیس جمهور باید همان حقی را که هر شهروند آمریکایی دارد، داشته باشد. ما نمی‌توانیم این رئیس جمهور و روسای جمهور آینده آمریکا را بر اساس استعلام در مجلس استیضاح کنیم.

این سناتور آمریکایی در حالی پیشنهاد ارائه چنین قطعنامه‌ای را داده است که اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد قصد دارد با ارسال نامه‌ای به پلوسی هشدار دهد که جمهوری خواهان مجلس سنا، ترامپ را به خاطر یک تماس تلفنی با دولت اوکراین برکنار نمی‌کنند.

در حال حاضر، دونالد ترامپ و متحدان جمهوری خواه او در کنگره آمریکا در خصوص نحوه برخورد دموکرات‌های مجلس نمایندگان در برابر روند استیضاح اظهار تردید کرده‌اند. آرای آن‌ها باعث آغاز تحقیقات رسمی علیه ترامپ می‌شود با این حال، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که قوانین به رای نیاز ندارند. این در حالی است که جمهوری خواهان می‌گویند این امر به آن‌ها فرصت می‌دهد تا شاهدان خود را فراخوانند.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار