«خس بی سروپا» عنوان کتابی در قالب سفرنامه است که به روایت و نویسندگی حمید حسام به چاپ رسیده است.

سفرنامه اربعین به روایت حمید حسامبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «خس بی سروپا» عنوان کتابی در قالب سفرنامه است که در ۱۶۸ صفحه به روایت و نویسندگی حمید حسام از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

حسام پیش از این کتاب های سفر به روایت سرفه‌ها، فلش بوک، وقتی مهتاب گم شد، راز نگین سرخ، آب هرگز نمی‌میرد را به رشته تحریر درآورده است.

او در مصاحبه ای با بیان اینکه این سفرنامه حاصل مشاهداتش در راهپیمایی ۹۰ کیلومتری نجف تا کربلاست، اذعان کرد: در فصل دوم این کتاب، سفر به کربلا در پیاده‌روی اربعین به صورت لحظه به لحظه و ساعت به ساعت گزارش شده است و برای اینکه خواننده آگاه باشد و بیشتر بداند که آیین اربعین در قاموس اعتقادی ما چه جایگاهی دارد، به صورت گذرا در خصوص مباحث اعتقادی اربعین در قالب بیان مباحث روایی و حدیثی به زمینه‌های اعتقادی این موضوع در فصل نخست کتاب پرداخته‌ شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

این آغاز سفری است که قرار است ما را به 'معراج اربعین' ببرد. فی‌المجلس دفتر یادداشتم را باعجله باز می‌کنم و، چون قرار است منزل به منزل تا اربعین بنویسم، سفر را با این جملات آغاز می‌کنم: "مثل همیشه جا مانده‌ام و قرار بود خودمان را به میدان عاشورا برسانیم و نرسیدیم، ولی با تأخیر به میدان کربلا رسیدیم. درست مثل عملیات بیت‌المقدس٢ در سال ۶۶، در زمستان پربرف 'ماووت' عراق که فردای عملیات رسیدیم". حمید قمری، حسین کاشانی، علیرضا نادری و علی اسماعیلی پکر و گرفته بودند که وارد شدم. عباس نوریان مسئول واحد دیده‌بانی، لبخندی زد و گفت: "دیر آمدی حمید، دیر آمدی! تو مثلِ طایفهٔ بنی‌اسد هستی که خودشان را به کربلا رساندند، ولی خیلی دیر"..

انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار