معاون نخست‌وزیر ایرلند مذاکرات در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در ساعات آینده بااهمیت توصیف کرد.

مقام ایرلندی: مذاکرات برکسیت در ساعات آینده اهمیت حیاتی داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، سیمون کاوِنی، معاون نخست وزیر ایرلند که در لوکزامبورگ حضور دارد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «تیم‌های مذاکره کننده درباره برکسیت پیشرفت داشته اند، اما این پیشرفت کُند بوده است. اگر قرار است توافقنامه‌ای به دست آید که میشل بارنیه (مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برکسیت) بتواند فردا درباره آن به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا گزارش ارائه کند، ضرورت دارد که آن‌ها امروز پیشرفت قابل توجهی به دست آورند. همچنین معتقدم میشل بارنیه و انگلیس هر دو دوست دارند که این پیشرفت به دست آید».

وی افزود: «اگر توافقنامه امروز یا فردا به دست نیاید - یعنی قبل از برگزاری اجلاس سران، توافق حاصل نشود - در این صورت سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرند که چه اختیاراتی را به میشل بارنیه می‌دهند. همچنین طرف انگلیسی هم باید پاسخ بدهد که در ادامه قصد دارد چه روندی را دنبال کند. قطعا اگر ما بتوانیم قبل از برگزاری اجلاس به توافق دست یابیم نتایج روشن تری به دست خواهیم آورد».

تا ۳۱ اکتبر، زمان تعیین شده برای برکسیت، فرصت کمی باقی مانده و بوریس جانسون همچنان تاکید می‌کند تقاضای به تعویق افتادن خروج از اتحادیه اروپا را با وجود تصویب قانون «بن اکت» در پارلمان مطرح نخواهد کرد.

مخالفان دولت انگلیس ماه گذشته به این قانون رای دادند. این قانون از دولت می‌خواهد در صورتی که هیچ توافقی در پارلمان تصویب نشود یا نمایندگان خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را تایید نکنند، تقاضای تعویق در زمان برکسیت را مطرح کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار