بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۸ ساعت پس از آنکه دولت برزیل ممنوعیت روشن کردن آتش در جنگل‌های آمازون را صادر کرد، بیش از ۳ هزار مورد آتش‌سوزی جدید رخ داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به رغم تلاش‌های اخیر دولت برزیل برای متوقف کردن جنگل زدایی در آمازون، آتش سوزی‌های جدید همچنان جنگل‌های انبوه این منطقه را تهدید می‌کند.

بررسی‌های موسسه ملی تحقیقات فضایی نشان می‌دهد ۴۸ ساعت پس از آنکه دولت برزیل ممنوعیت روشن کردن آتش در جنگل را صادر کرد، ۳ هزار و ۵۸۹ مورد آتش سوزی جدید رخ داده است که تقریبا دو هزار مورد از آن در آمازون بوده است.

این نهاد همچنین گزارش داد از ۸۸ هزار و ۸۱۶ آتش سوزی که سال جاری در برزیل رخ داده است ۵۱.۹ درصد آن مربوط به جنگ‌های انبوه بوده است.

ماه اوت (مرداد-شهریور) سال کنونی میلادی نیز بیشترین شمار آتش سوزی‌های جنگلی رخ داده است که بیشتر آن‌ها در جنگل‌های آمازون به وقوع پیوسته است.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل پیش از این اعلام کرد کشورش مبلغ ۲۰ میلیون دلار کمک مالی گروه هفت را که برای مبارزه با آتش سوزی‌های جنگلی است را می‌پذیرد به شرط آنکه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای توهینی که به او کرده، عذر خواهی کند.

گفته می‌شود کشاورزان عامل اصلی آتش سوزی در جنگل‌های آمزون هستند تا از این طریق مراتع و زمین‌های لازم را برای کشت ایجاد کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار