ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه در گزارش ماهانه خود به کشتن دست‌کم ۱۳۱۹ غیرنظامی در عملیات جنگنده‌های خود اعتراف کرد.

اعتراف ائتلاف آمریکایی به کشتار «اشتباهی» غیرنظامیان در عراق و سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ائتلاف آمریکایی موسوم به «ائتلاف جهانی ضد داعش» در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد در عملیات جنگنده‌های این ائتلاف در عراق و سوریه دست‌کم ۱۳۱۹ غیرنظامی کشته شده‌اند.

«کارگروه مشترک عملیات عزم راسخ» روز پنج‌شنبه در گزارش ماهانه خود طی بیانیه‌ای اعتراف کرد در حمله جنگنده‌های این ائتلاف بین اوت ۲۰۱۴ تا پایان ماه مه ۲۰۱۹ دست‌کم ۱۳۱۹ غیرنظامی «به اشتباه» کشته  شده‌اند.

ائتلاف آمریکایی در گزارش ماه گذشته خود نیز اعلام کرد در عملیات جنگنده‌های ائتلاف در عراق و سوریه دست‌کم ۱۳۰۲ غیرنظامی «به اشتباه» کشته شده‌اند.

نیرو‌های ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون در سوریه و عراق حضور دارند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، بار‌ها اعلام کرده است نیرو‌های این کشور برای مبارزه با داعش در سوریه مانده‌اند و پس از پایان این ماموریت از سوریه خارج می‌شوند!

دولت سوریه بارها از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است عملیات ائتلاف را که به کشته شدن غیرنظامیان منجر شده و به زیر ساخت های این کشور خسارت وارد کرده است، محکوم کند.

آمریکا و دیگر کشورهای حاضر در این ائتلاف در حالی مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق می‌شوند، که بنا بر اعتراف مقامات ارشد آمریکا گروه تروریستی داعش را دولت این کشور پایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار