ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا اذعان کرد از سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، بیش از هزار و ۳۰۰ غیرنظامی کشته شده اند.

کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ غیرنظامی در سوریه و عراق به بهانه مبارزه با داعشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت, ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا روز جمعه اعلام کرد از سال ۲۰۱۴ در حملات هوایی در جریان مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، بیش از یک هزار و ۳۰۰ غیرنظامی کشته شده اند.

این رقم در عین حال بسیار کمتر از آمار تلفات ارائه شده توسط گروه‌هایی است که جنگ در این دو کشور را رصد کرده اند.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ائتلاف بین ماه اوت سال ۲۰۱۴ و پایان ماه آوریل سال ۲۰۱۹, سی و چهار هزار و پانصد و دو حمله انجام داد.

بر اساس بیانیه مذکور؛ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در طول این مدت دست کم یک هزار و ۳۰۲ غیرنظامی در حملات به اصطلاح ائتلاف به کشته شده باشند.

ائتلاف آمریکایی در بیانیه خود افزود همچنان در حال ارزیابی ۱۱۱ گزارش دیگر درباره تلفات غیرنظامیان است.

عفو بین الملل از اقدام تازه (به اصطلاح) ائتلاف در پذیرفتن مسئولیت خود استقبال، ولی در عین حال اعلام کرد شمار واقعی تلفات غیرنظامیان احتمالا بسیار بیشتر است.

دوناتلا روورا، از این گروه مستقر در لندن، اعلام کرد: (به اصطلاح) ائتلاف همچنان ابعاد ویرانگر تلفات غیرنظامیان ناشی از عملیات خود هم در عراق هم در سوریه را قویا تکذیب می‌کند.

وی افزود ائتلاف (آمریکایی) نتوانسته است دلایلی برای تلفات غیرنظامیان ارائه کند.

عفو بین الملل و گروه موسوم به «ایروارز Airwars» در گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، اعلام کردند: حملات هوایی (به اصطلاح) ائتلاف به کشته شدن یک هزار و ۶۰۰ غیرنظامی فقط در جریان چهار ماه عملیات (به بهانه) بیرون راندن داعش از شهر رقه سوریه منجر شده است.

ایروارز، که یک سازمان مردم نهاد است و تلفات غیرنظامیان را در حملات هوایی در سراسر جهان رصد می‌کند، تخمین می‌زند که بیش از هفت هزار و ۹۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف کشته شده باشند که بسیار بیشتر از آمار کلی است که ائتلاف (تحت رهبری آمریکا) پذیرفته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه، یک گروه مستقر در انگلیس، اعلام کرد حملات (به اصطلاح) ائتلاف جان سه هزار و ۸۰۰ غیرنظامی را فقط در سوریه گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار