به مناسبت روز بین المللی تنوع زیست، ۲۰ نفر دونده قزاقستان مسیری ۲۵۰ کیلومتری را با هدف توجه به حفظ تنوع زیست، نگهداری آثار باستانی منحصر به فرد و از بین نرفتن گونه پلنگ برفی، آغاز کردند.

دوی ماراتن ۲۵۰ کیلومتری برای حفظ محیط زیست در قزاقستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­دوی ماراتن ۲۵۰ کیلومتری برای حمایت از محیط زیست در قزاقستان برگزار شد.

به مناسبت روز جهانی تنوع زیست بیست دونده قزاقستانی مسیری ۲۵۰ کیلومتری را از پارک ملی تا کوه‌های سیاه صخره (چارنیون کانیون) با هدف توجه به حفظ و اشاعه تنوع زیست محیطی، نگهداری از آثار باستانی منحصر به فرد در این کشور و جلوگیری از انقراض پلنگ برفی آغاز کردند.

یرژان یرکی بایف، رئیس بنیاد پلنگ برفی در نشست خبری گفت: «از اهداف اصلی ماراتن، توجه مردم به حفاظت از طبیعت، اهمیت به حفظ گیاهان و حیوانات منحصر به فرد، حفاظت از پلنگ برفی و گیاهان قرنطینه شده ۱۲ کشور از جمله قزاقستان است.»

مارات ژیلین بایف، مربی بین المللی و از سازمان دهندگان این ماراتن گفت: «این دومین ماراتن است که با همکارانمان برگزار می‌کنیم. با این حرکت می‌خواهیم توجه جدی به حفظ تنوع زیستی و اکوسیستم در قزاقستان شود.»

این دوی ماراتن با حمایت برنامه توسعه سازمان ملل در قزاقستان، کمیته جنگلداری و حیات وحش وزارت کشاورزی قزاقستان برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار