چین ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای شناور خود را تا پایان سال میلادی جاری آغاز می‌کند.

چین ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای شناور خود را آغاز می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه گلوبال تایمز به نقل از لو چی، رئیس موسسه انرژی هسته‌ای چین گزارش داد ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای شناور این کشور تا قبل از پایان سال میلادی جاری آغاز خواهد شد.

گلوبال تایمز روز گذشته گزارش داد رئیس موسسه انرژی هسته‌ای چین یادآور شد چنین نیروگاهی در مقابل زلزله ایمن است، نسبت به نیروگاه‌های هسته‌ای معمول فضای کمتری لازم دارد و میزان انتشار آلودگی آن به محیط زیست صفر است.

نیروگاه‌های هسته‌ای شناور که دارای یک سکوی ویژه دریایی مجهز به راکتور‌های هسته‌ای هستند، به منظور تضمین تامین برق به مناطق دورافتاده از جمله مکان‌های حفاری نفت و گاز و جزایر طراحی شده اند.

در سال ۲۰۱۶ شرکت ملی هسته‌ای چین، سی ان ان سی، اعلام کرد ساخت نیروگاه هسته‌ای شناور تاپایان همان سال آغاز خواهد شد و از سال ۲۰۱۹ وارد مرحله عملیاتی خواهد شد، با این حال آغاز به کار پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای چین به تعویق افتاد. در نوامبر سال گذشته میلادی شرکت سی ان ان سی اعلام کرد مقدمات ساخت این نیروگاه هسته‌ای شناور در سواحل استان شاندونگ در شرق چین آغاز شده است. بنا به گزارش‌ها برآورد شده است پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای شناور حدود ۲.۱ میلیارد دلار (۱۴ میلیارد یوان) هزینه در برداشته باشد و تا سال ۲۰۲۱ وارد فاز عملیاتی شود.

سال گذشته میلادی نیز روسیه برای حفظ ذخایر نفت و گاز خود در قطب شمال و همچنین تثبیت موقعیت نظامی خود در این منطقه، از نخستین نیروگاه هسته‌ای شناور جهان رونمایی کرد. این نیروگاه شناور توسط شرکت «روس اتم» در سن پترزبورگ ساخته شده و پس از سوخت‌گیری در بندر مورمانسک عازم سیبری شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، تسلیحات نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار