رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ۱۴ هزار و ۲۵۵ نوزاد در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان طی یک سال گذشته متولد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در حال حاضر ۳۵۷ ماما در جنوب کرمان خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: در راستای حفظ سلامت مادر و نوزاد، وزارت بهداشت توجه زیادی به ترویج زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین داشته و این موضوع در بیمارستان‌های جنوب کرمان هم مورد توجه قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: بیمارستان آیت‌الله کاشانی جیرفت جزو ۱۰ بیمارستان برتر کشور در زمینه بهبود شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد قرار گرفته است.

وی به طرح تحول سلامت نیز اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای فضا‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی، اتاق ال دی آر در بیمارستان‌های آیت الله کاشانی جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج راه‌اندازی شد تا دسترسی مادران باردار به مراقبت‌ها و افراد آموزش دیده ‏بیشتر شود.

مکارم بیان کرد: طی ۲ سال گذشته در بیمارستان کاشانی جیرفت، مرگ مادر رخ نداده است.

وی افزود: علاوه بر خدماتی که در بیمارستان کاشانی جیرفت و سایر بیمارستان‌های جنوب کرمان به مادران باردار ارائه می‌شود، سه مرکز تسهیلات زایمانی هم در این منطقه، فعال و ۲ مرکز دیگر نیز در حال احداث است.

در حال حاضر ۳۹۲ خانه بهداشت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فعال است که از این تعداد ۲۰۸ خانه بهداشت در جهت اجرای طرح تحول سلامت احداث شده اند.
انتهای پیام/ی

طی ۲ سال گذشته در بیمارستان کاشانی جیرفت، مرگ مادر باردار رخ نداده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار