رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین ۲ هزار و ۷۳۸ نوزاد متولد شدند.

بیش از ۲۷۰۰ تولد در ۲۱ روز اخیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید محمد صابری رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان با گزارش آمار تجمیعی سلامت استان در طرح امداد نوروزی از  ۲۵ اسفند تا  ۱۷ فروردین گفت: در این مدت ۲ هزار و ۷۳۸ نوزاد در استان کرمان به دنیا آمدند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶۹ نفر در تصادف‌های استان جان خود را از دست دادند، افزود: در این مدت ۱۶۷ نفر در اثر عوامل دیگر جان خود را از دست دادند.

صابری از مصدومیت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر تصادف در استان خبر داد و بیان داشت: ۲ هزار و ۳۱۷ نفر مصدوم تصادفی با اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل و ۵۲۹ نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی از انتقال ۳ هزار و ۴۵۶ بیمار غیر تصادفی با اورژانس به بیمارستان‌ها و درمان ۲ هزار و ۲۹۱ بیمار غیر تصادفی در محل سخن گفت.

صابری گفت: در این مدت ۵ هزار و ۵۰۷ نفر به کمپ‌های سلامت نوروزی مراجعه و از خدمات این کمپ‌ها بهره برده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت هزار و ۱۳۶ مورد بازدید از بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۸ هزار و ۸۷۲ مورد بازدید بهداشتی و هزار و ۴ مورد بازدید در حوزه غذا و دارو صورت گرفته است، افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۳۴۷ کیلوگرم موادغذایی فاسد جمع آوری و ۸۲ مرکز و مکان متخلف تعطیل شدند.

انتهای پیام/ح

تولد۲۷۰۰ نوزاد کرمانی درنوروز امسال

برچسب ها: تولد نوزاد ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار