مسئول کانون هموفیلی استان کرمان از شناسایی ۳۴۰ بیمار هموفیلی در استان کرمان خبر داد.

آذر رویین تن مسئول کانون هموفیلی استان کرمان در مراسم گرامی داشت روز هموفیلی در بیمارستان ثامن الحجج (ع) کرمان که دیروز برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه هموفیلی نوعی اختلال ارثی خونریزی دهنده است که از مادر ناقل به فرزند پسرش منتقل می‌شود، گفت:  خانمی که ناقل بیماری هموفیلی است؛ در هر مورد بارداری ۴ حالت برایش پیش آید و ممکن است یک فرزند دختر سالم یا دختر ناقل و یا یک پسر سالم یا هموفیلی داشته باشد که این در مورد فاکتور ۸ و فاکتور ۹ پیش می‌آید.

وی گفت: در کل استان کرمان ۳۴۰ بیمار هموفیلی که بیشتر پسرند، شناسایی شده اند؛ ولی، در استان دخترانی دارای مشکلات انعقادی، فاکتور ۸، اختلالات انعقادی و ... که همه شاخه‌های بیماری هموفیلیند، وجود دارند.

وی افزود: در استان کرمان بخش هموفیلی با حضور پزشک، فیزیوتراپ، آزمایشگاه و دندانپزشکی مجزا به این بیماران خدمات مختلف ارائه می‌دهد.

رویین تن با اشاره به اینکه طی روزجهانی هموفیلی در کل کشور مراسمی برای این بیماران برگزار و این روز گرامی داشته می‌شود، افزود: شعار امسال روز جهانی هموفیلی شناسایی، نخستین گام مراقبت (دسترسی و شناسایی، نخستین گام تشخیص و درمان موثر) است.

وی با بیان اینکه شناسایی در مرحله اول، نخستین گام در درمان مؤثر و پیشگیری از تولد هموفیلی است، گفت: در کانون هموفیلی نیز در اولین گام این کار صورت می‌پذیرد.

مسئول کانون هموفیلی استان کرمان درباره راه تشخیص این بیماری بیان داشت: مادر باردار در خانواده‌هایی که این اختلالات وراثتی وجود داشته باشد، بین هفته ۸ تا ۱۱ برای تشخیص فرزند پسر یا دختر آزمایش می‌دهد و در صورت پسر بودن آزمایش‌ها ادامه پیدا می‌کند و اگر بیماری هموفیلی تشخیص داده شود، به صورت قانونی فرزند از طرف پزشکی قانونی سقط می‌شود.

انتهای پیام/ی

جلوگیری از تولد پسران دارای هموفیلی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار