مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت گفت: حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یکی از 13اولویت وزارت بهداشت در فعال کردن سمن های سلامت در نقاط محروم کشور است.

آغاز فعالیت سمن‌های سلامت در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان دکتر مصطفی جمالی مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت گفت: تعداد سازمان‌های مردم نهاد کشور در مقایسه با دیگر کشور‌های دنیا کم است و در حوزه برخی دانشگاه‌ها سمن فعال در حوزه سلامت نداریم که حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یکی از این مناطق است.

وی با بیان اینکه مهمترین نقش سازمان‌های مردم نهاد آموزش و پیشگیری است، تصریح کرد: در فعال کردن سمن‌های سلامت در کشور ۱۳ نقطه محروم شناسایی شده است که حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یکی از این اولویت‌ها است.

همچنین دکتر سید فریدون افضلی معاون توسعه و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نشست با مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت که در جیرفت برگزار شد، گفت: سلامتی از بزرگترین نعمت‌های الهی است که باید قدردان آن باشیم، حفظ سلامتی فقط در حوزه بهداشت و درمان نیست و لازم است تمامی نهاد‌ها در این راستا همکاری کنند.

وی افزود: بیماری‌های مزمن با توجه به پیشرفت‌های علمی قابل درمان هستند، اما هزینه‌ها و مشکلاتی را برای بیمار ایجاد می‌کنند و بار روانی و اجتماعی برای خانواده‌ها دارد که فعال شدن سمن‌ها اقدام خوبی در رفع برخی از این مشکلات است.

افضلی با اشاره بر لزوم فعال شدن، سمن‌های سلامت در جنوب کرمان افزود: در حال حاضر بیش از ۶ هزار بیمار دیابتی، ۵۳۰ بیمار تالاسمی، ۴۸۵ بیمار سرطانی، ۱۰۰ بیمار هموفیلی، ۷۷ بیمار ام اس ، در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شناسایی شده است که این آمار لزوم فعال شدن سمن‌ها برای آگاهی بخشی درخصوص این بیماری‌ها را بیشتر مشهود می‌کند.

معاون توسعه و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: اغلب بیماران منطقه جمعیت‌هایی هستند که نیازمند کمک و دریافت حداقل آموزش‌ها در زمینه بیماری هستند که با فعال شدن سمن‌ها در جنوب کرمان گام مهمی در زمینه آموزش و کنترل بیماری‌ها برداشته می‌شود.

افضلی گفت: پیگیر راه اندازی شعب سمن‌های سلامت در حوزه دانشگاه هستیم که در این زمینه ساختمانی در نظر گرفته شده است تا گام نخست در این راستا برداشته شود.

حجت الاسلام رضا سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت نیز در این نشست گفت: در جیرفت مشکل مالی، مشکل جذب مشارکت‌های مردمی نیست، مشکل عدم آشنایی مردم با سمن‌ها است اگر مردم شناخت داشته باشند حاضر هستند در حوزه سلامت ایثار و کمک کنند باید اهمیت موضوع بیان شود.

وی تصریح کرد: باید سمن‌ها در جیرفت فعالیت خود را آغاز کنند وقتی در یک بازه زمانی ارائه خدمت کنند، مشارکت مردمی جلب می‌شود و می‌توان کار را به مردم واگذار کرد.
انتهای پیام/ح

سمن های سلامت درجنوب کرمان فعال می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.