استاندار کرمان با اعلام اینکه در حوزه ی جوانان کاری نکرده ایم و در این بخش لازم است، یک کار اساسی صورت گیرد، تأکید کرد: سال 97 باید روی بخش جوانان متمرکز شوید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در دیدار نوروزی با مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه در حوزه جوانان باید با جدیت وارد شویم، بیان داشت: در واقع بخش جوانان باید در اولویت برنامه های حوزه ورزش و جوانان قرار گیرد.

وی افزود:  فعالیت های حوزه جوانان را باید با مشارکت جوانان پیگیری کرد و سمن ها به عنوان مسئولان این حوزه کار کنند.
رزم حسینی به سند پایدار توسعه ورزش استان اشاره و تصریح کرد: سند پایدار ورزش استان نباید کتابخانه ای و با تغییر مدیران متوقف شود یا تغییر کند بلکه باید نهادینه شود و برای انجام این کار باید هیئت های ورزشی پیگیر اجرای آن باشند.
وی یادآور شد: در این سند که رشته های مدال آور استان کرمان مشخص شده است، باید مورد اجرا قرار گیرد.
استاندار کرمان گفت: جامعه دانش آموزی و فرهنگی استان جامعه بزرگی است که اگر این افراد را به سمت ورزش دعوت کنیم، کار بزرگی انجام داده ایم و دراین مسیر خوشبختانه همکاری اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش بیشتر شده و در حقیقت گامی در این راستا برداشته شده است.
رزم حسینی افزود: استعدادهای ورزشی در استان به ویژه در روستاها باید شناسایی شده و با همکاری خیران مورد حمایت قرار گیرند.
وی با تاکید بر اینکه به جوانگرایی اعتقاد دارم، تصریح کرد: تنها استان و تنها دستگاه اجرایی کشور هستیم که بازنشسته نداریم و 55 نفر در ایام نوروز امسال بازنشست شده اند.
رزم حسینی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ورزش فراجناحی است و سیاسی نیست بلکه روح جامعه، فرهنگ و سلامت جامعه است.
وی بر حمایت از ورزش و جوانان نیز تاکید کرد و گفت: بانوان در عرصه های ورزشی موفقیت های خوبی داشته اند و باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.
استاندار کرمان حمایت از باشگاه های خصوصی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در این حوزه باید نظارت جدی صورت گرفته و مشکلات آنها نیز برطرف شود.
محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز گفت: در سال گذشته به عنوان اولین سال اجرای برنامه ششم نسبت به میانگین برنامه پنجم در حوزه درآمدزائی 3.52 برابر رشد، کمک های مالی به هیئت ها و سمن ها  5.85 برابر رشد، خیران 1.44 برابر رشد،  ورزش همگانی 2.35 برابر رشد داشته ایم.
وی افزود: در سال گذشته سه پروژه نیمه تمام ورزشی نیز در قالب ماده 27واگذار شده است.
امیری خراسانی به افزایش خانه های ورزش روستایی از 10 خانه به 25 خانه در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: تعداد خانه های ورزشی روستایی در سال جاری به 80 مورد افزایش خواهد یافت.
وی به اقدامات حوزه ورزش قهرمانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه برون مرزی 2.67، درون مرزی 2.41، ورزشکاران 1.2 و باشگاه های خصوصی 1.51 درصد رشد داشته ایم.
امیری خراسانی،  سال 97 را سال حیاتی و کلیدی برای ورزش کشور دانست و گفت: در سال جاری بازی های آسیایی جاکارتا -2018 را پیش رو داریم و تاکنون پنج جلسه در این زمینه داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: بهترین کاروان ورزشی استان را در سال جاری به این رقابت ها اعزام خواهیم کرد و در حوزه پاراآسیایی نیز 28 نفر ثبت نام شده اند که امیدواریم حداقل 16 نفر از آنها مدال آور باشند و این کاروران نیز بهترین کاروان ورزشی استان شود.
امیری خراسانی تصریح کرد: بازی های آسیایی جاکارتا -2018 مسیری برای ورود به بازی های المپیک 2020 توکیو است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تاکید کرد: بر اساس سند توسعه ورزش استان در تمامی مدارس باید استعداد یابی را داشته باشیم.
وی از میزبانی اردوی تیم ملی سه نفره بسکتبال خانم ها در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/ب

دیدار نوروزی مدیرکل و معاونان ورزش و جوانان استان با استاندار کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار