رسانه‌های انگلیس اعلام کردند از آنجا که ممکن است درخواست سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس عوام این کشور در خلال سفر او رد شود، درخواستی در این باره مطرح نخواهد شد.

لغو درخواست برای سخنرانی ترامپ در مجلس انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های انگلیس اعلام کردند از آنجا که ممکن است درخواست سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجلس عوام این کشور در خلال سفر خرداد ماه او به انگلیس رد شود، درخواستی برای این سخنرانی مطرح نخواهد شد.

روزنامه دیلی میل نوشت منابعی در دولت انگلیس اعلام کردند از آنجا که احتمالا سخنگوی مجلس عوام این کشور به علت شمار مخالفان حضور ترامپ، درخواست ملکه انگلیس را به منظور دادن وقت سخنرانی به دونالد ترامپ، رد خواهد کرد چنین درخواستی مطرح نمی‌شود.

به نوشته دیلی میل، با این که هیئت دولت انگلیس با سخنرانی ترامپ در مجلس این کشور موافق است، اما پیش بینی می‌شود سخنگوی مجلس، درخواست ملکه را که میزبان رسمی رئیس‌جمهور آمریکاست، رد و ملکه الیزات دوم را شرمسار کند.

جان برکو، سخنگوی مجلس عوام انگلیس در سال ۲۰۱۷ میلادی که ترامپ به منظور سفری غیررسمی به این کشور رفته بود، اعلام کرد به او اجازه سخنرانی در مجلس را نخواهد داد.

او خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ترامپ لایق سخنرانی در مجلس نیست.

ترامپ قرار است در سفری سه روزه، از سوم ماه ژوئن (سیزده خرداد ماه) به انگلیس برود. او قرار است به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز بزرگ‌ترین عملیات جنگی علیه آلمان نازی، معروف به «روز دی (D-day)» روز ششم ژوئن، به نورماندی در فرانسه برود و پیش از آن به انگلیس سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار