دادستان کل آمریکا برنامه شهادت در برابر مجلس نمایندگان در خصوص دستکاری تحقیقات رابرت مولر را لغو کرد که این امر موجب افزایش تنش‌ها میان ترامپ و دموکرات‌های کنگره شد.

دادستان کل آمریکا برنامه شهادت در مقابل کنگره را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ولیام بار» دادستان کل آمریکا، برنامه شهادت در مقابل مجلس نمایندگان آمریکا درباره دستکاری نتایج تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه، در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را لغو کرد که این امر سبب بالا گرفتن تنش میان دموکرات‌های کنگره و رئیس‌جمهور شد.

قرار بود امروز (پنجشنبه) ویلیام بار با کمیته قضایی مجلس نمایندگان که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌ها است نشستی داشته باشد؛ اما پس از آنکه دو طرف بر سر نحوه برگزاری جلسه شهادت به توافق نرسیدند این نشست لغو شد.

جرلد نادلر، رئیس کمیته قضایی، در این خصوص به خبرنگاران گفت: «روشن است که این بخشی از چوب لای چرخ گذاشتن دولت در برابر کنگره است».

این در حالی است که کری کوپک، سخنگوی وزارت دادگستری، در این خصوص اظهار کرد پیشنهاد نادلر مبنی بر این که کمیته قضایی از بار سوالاتی بپرسند «بی‌سابقه و غیرضروری» بود. کوپک تاکید کرد سوالات باید از قانونگذاران پرسیده شود.

وزارت دادگستری همچنین چهارشنبه اعلام کرد احضاریه‌ای صادر شده از سوی نادلر که به دنبال نسخه چاپ نشده از تحقیقات مولر و فایل‌های تحقیقاتی که بررسی نشدند بود را پاسخ نخواهد داد.

پیش از این چهارشنبه، بار بیش از چهار ساعت در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در برابر انتقاد دموکرات‌ها درباره تصمیمش در خصوص رها سازی ترامپ از پیگرد قضایی و مقصر دانستن مولر برای دست نیافتن به نتیجه‌ای در این موضوع از خود دفاع کرد.

چندین دموکرات در کمیته سنا خواستار استعفای بار هستند. دموکرات‌ها بار‌ها بار را متهم کرده‌اند که تلاش می‌کند از رئیس‌جمهور جمهوریخواه که می‌خواهد در انتخابات آتی نیز برنده شود حفاظت کند. آن‌ها این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا دو روز پس از آنکه گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای مولر در ماه مارس به دست بار رسید این گونه نتیجه‌گیری کرد که ترامپ به طور غیرقانونی تلاش نکرده است از تحقیقات ۲۲ ماهه ممانعت به عمل آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار