منابع آگاه خبر دادند احتمال دارد جمعه آینده حصول توافق تجاری میان چین و آمریکا اعلام شود.

احتمال اعلام توافق تجاری میان چین و آمریکا تا جمعه آیندهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته (چهارشنبه) منابع آگاه به خبرگزاری «سی ان بی سی» گفتند احتمال دارد تا جمعه آینده چین و آمریکا به توافق تجاری دست یابند؛ زیرا دو اقتصاد بزرگ جهان در تلاش هستند تا جزئیات این توافق را بررسی کنند.

لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین، نیز قرار است هفته آینده به واشنگتن سفر کرده و در این گفتگو‌ها شرکت کند.

پیش از این، در روز چهارشنبه کاخ سفید تایید کرده بود که واشنگتن و پکن به توافق نزدیک شده‌اند. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد «بحث‌ها برای ایجاد پیشرفت قابل توجه در مسائل ساختاری مهم و متعادل سازی روابط تجاری میان آمریکا و چین متمرکز شده است».

بنابر گزارش پولیتیکو، دولت ترامپ ممکن است بخشی از تعرفه‌های اعمالی بر کالا‌های چینی را به عنوان بخشی از توافق حفظ کنند و در توافق نهایی، ممکن است بلافاصله ۱۰ درصد از تعرفه‌هایی را که بر بخشی از ۲۰۰ میلیارد کالای چینی تعلق گرفته است، حذف شود.

از طرفی در این خصوص رسانه‌های خبری تخمین می‌زنند واشنگتن ۲۵ درصد تعرفه‌ها بر ۵۰ میلیارد کالای چینی را تا انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۰ حفظ خواهد کرد.

پکن و واشنگتن از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ درگیر جنگ تجاری شده‌اند، یعنی از زمانیکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد این کشور بر ۵۰ میلیارد کالای چینی تعرفه ۲۵ درصدی اعمال می‌کند تا به این ترتیب کسری تجاری ۴۰۰ میلیاردی آمریکا در تجارت با چین جبران شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار