وزیر اقتصاد آلمان با بیان اینکه تنش تجاری بین آمریکا و چین هیچ پیامد مثبتی ندارد، خواستار حل‌ و فصل اختلافات میان دو کشور شد.

آلمان خواستار حل‌وفصل تنش تجاری آمریکا و چین شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان ابراز امیدواری کرد که آمریکا و چین از افزایش تنش تجاری خودداری کنند و از همه طرف‌ها خواست نسبت به تصمیم‌های یک‌جانبه احتیاط بیشتری داشته باشند.

وزیر اقتصاد آلمان در حاشیه نشستی در برلین در جمع خبرنگاران گفت: «ما همه امیدواریم تنش تجاری بین آمریکا و چین حل‌وفصل شود، زیرا این تنش هیچ پیامد مثبتی برای هیچ کسی نخواهد داشت».

وی همچنین افزود: «ما به یک ساختار تجاری قاعده‌مند، بازار‌های باز، و حقوق برابر برای شرکت‌های همه کشور‌ها نیازمندیم».

در بحبوحه تنش تجاری بین پکن و واشنگتن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در پیامی توییتری مدعی شد: «آمریکا مدت طولانی است که سالانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار در تجارت متضرر می‌شود که ۵۰۰ میلیارد دلار آن در روابط تجاری با چین است. متأسفم ما قصد نداریم این (روابط تجاری) را ادامه دهیم».

این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا پس از آن بیان می‌شود که واشنگتن اخیراً وعده افزایش تعرفه‌ها بر کالا‌های وارداتی چین را داد و تأکید کرد به‌زودی تعرفه‌های جدیدی بر کالا‌های چینی به ارزش ۳۲۵ میلیارد دلار به میزان ۲۵ درصد اِعمال خواهد کرد.

برخی منابع خبری چین روز دوشنبه از لغو مذاکرات تجاری چین و آمریکا، به علت افزایش تعرفه بر روی برخی کالا‌های وارداتی آمریکا از چین خبر دادند که قرار بود این هفته در آمریکا برگزار شود.

گفتگو‌های تجاری بین آمریکا و چین چندین ماه است که در جریان است. آخرین دور این گفتگو‌ها در ۳۰ آوریل در پکن برگزار شد و قرار بود دور بعدی این گفتگو‌ها در هشتم ماه میلادی جاری در واشنگتن برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار