سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از تصویب طرح دو فوریتی اقدام متقابل در برابر تروریستی خواندن سپاه در کمیسیون متبوعش خبر داد.

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: در نشست امروز که با حضور نمایندگان ارگان‌های ذیربط برگزار شد، موارد باقی مانده از طرح دو فوریتی اقدام متقابل در برابر تروریستی خواندن سپاه از سوی آمریکا مطرح و به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس یکی از موارد این طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیرو‌های آمریکایی که منافع ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع بر اساس این قانون انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در یکی دیگر از موارد این طرح تصریح شده است که دولت ایران موظف است ضمن اعتراض و اقدام حقوقی به تصمیم غیر قانونی آمریکا در تروریست نامیدن سپاه در مراجع بین‌المللی از طریق مراودات دو جانبه و چند جانبه با کشور‌ها و رایزنی با مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی اثر کردن اقدام آمریکا از نقض مصونیت حاکمیتی ارکان دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه این نشست گزارش عملکرد حقوق بشری آمریکا در سال ۹۷، موارد نقض حقوق بشر از سوی این کشور مطرح و به تصویب کمیسیون رسید و متعاقبا در صحن مجلس قرائت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
درود بر سپاه و ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
چه عجب یکاری مجلس کرد
آخرین اخبار