چین استخراج بیت‌کوین را ممنوع می‌کند

مقامات چینی درصدد هستند تا با ممنوع اعلام کردن استخراج بیت‌کوین از هدر رفت منابع طبیعی جلوگیری کنند.

چین استخراج بیت‌کوین را ممنوع می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در چین افزایش روز افزون استخراج‌ گران بیت‌کوین در کشور چین و هدر رفتن منابع طبیعی این کشور در پی مصرف گسترده انرژی، مقامات سیاسی چین تصمیم دارند تا استخراج این پول مجازی را ممنوع کنند.

مقامات سیاسی بلند پایه چینی همانطور که برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ این کشور و به خصوص در پکن تلاش می‌کنند، به تازگی تصمیم گرفته‌اند هرگونه استخراج بیت‌کوین در چین را ممنوع اعلام کنند. البته این قانون هنوز در چین اجرایی نشده است ولی با توجه به تعداد زیاد افراد و دستگاه‌های الکترونیکی فعال در این زمینه چنین قانونی می‌تواند فعالیت‌های برپایه بیت کوین را در چین به همراه داشته باشد.

در عملیات‌های مرسوم استخراج بیت‌کوین در جهان مقدار بسیار زیادی انرژی هدر می‌رود. در حدود سه چهارم استخراج‌گران بزرگ بیت‌کوین جهان در چین قرار دارند و برای استخراج این پول مجازی روزانه مقدار باورنکردنی از انرژی‌های طبیعی در چین را به خود اختصاص می‌دهند.  چینی‌ها تنها در مدتی معلوم ۱۰ میلیون تُن دی‌اکسید‌کربن را وارد هوا کردند.

مقامات چینی ضمن ابراز نگرانی از این میزان گسترده تولید آلودگی و مصرف انرژی در کشور خود با شناسایی برخی از مراکز و مشترکان پرمصرف انرژی، قبض‌های بسیار سنگین مالی را برای آن‌ها صادر کردند ولی به دلیل حمایت برخی از ثروتمندان چینی از این مشترکان چنین راهکاری نیز مفید واقع نشده است.

چین استخراج بیت‌کوین را ممنوع می‌کند

مهندسان استرالیایی به تازگی موفق به اختراع دستگاه‌های استخراج جدیدی شدند که با مصرف بسیار کمتر انرژی و تولید آلودگی پایین‌تر به کشف بیت‌کوین‌های موجود در جهان می‌پردازند. استخراج‌گران چینی با ترس از ممنوعیت استخراج بیت‌کوین به دنبال انتقال منابع خود به کشورهای دیگر جهان هستند تا ضمن ادامه فعالیت به اهداف مورد نظر خود نیز دست یابند. در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان با بیت‌کوین مشکل دارند و آن را عاملی برای صدمه زدن به اقتصاد کشورهای مختلف به ویژه کشورهای در حال توسعه می‌دانند.


بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست؟/ آشنایی با الگوریتم اجماع (قسمت چهارم)


انتهای پیام/

مقابله مقامات چینی با استخراج بیت‌کوین در این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار