یوتیوب کاربری را به دلیل ترویح خشنونت شناسایی و به پلیس معرفی کرد

یوتیوب مردی را به اتهام ترویج خشونت با انتشار ویدئوهای محتوی تصاویر نامناسب و دلخراش شناسایی و به پلیس معرفی کرد.

یوتیوب کاربری را به دلیل ترویح خشنونت شناسایی و به پلیس معرفی کردبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دست‌اندرکاران یوتیوب به تازگی موفق شدند یک شهروند آمریکایی را که با انتشار تصاویر نامناسب و دلخراش موجب ترویج خشونت در بین کاربران این سرویس تصویری شده بود، دستگیر کند.

این فرد ۳۳ ساکن ایالت کالیفرنیا آمریکا است. اتهام اصلی این مرد انتشار ویدئویی در غالب طنز، ولی بیانگر حالالت روحی و روانی نامناسب انسان است. او در یکی از ویدئو‌های انتشاری خود روی یوتیوب، جوانی را نشان می‌دهد که با شرایط نامتعادل روحی و روانی به رانندگی در خیابان می‌پردازد و پس از مواجهه با پلیس، برخوردی نامناسب و غیرقابل توجیه از خود نشان می‌دهد.

در ادامه، این مرد بازداشت شده و قبل از رفتن به زندان تصمیم به خودکشی گرفت. هرچند او در تصمیم خود موفقیتی بدست نیاورد ولی برای عملی کردن آن اقداماتی را انجام داد. همه این صحنه‌ها با انتشار تصاویر خشن و دردناک همراه است و با اینکه این فرد تصاویری این چنینی را منتشر کرده بود و با واکنش یوتیوب مواجه گردید، ولی باز هم به اعمال خود ادامه داده و سرانجام یوتیوب او را شناسایی و به پلیس کالیفرنیا معرفی کرد.

یوتیوب کاربری را به دلیل ترویح خشنونت شناسایی و به پلیس معرفی کرد

آمار‌های مؤسسات تحقیقاتی آمریکایی نشان داده است، انتشار این چنین تصاویری در فضای مجازی و به خصوص در یوتیوب که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان همه روزه آن را تماشا می‌کنند، می‌تواند آثار و نتایج روانی بسیار مخربی داشته باشد. بیشترین تاثیر غیرسازنده این تصاویر روی جوانان و نوجوانان است. در حال حاضر درصد بسیار بالایی از کاربران توتیوب را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

در ماه گذشته یک فرد ۳۹ ساله آمریکایی ساکن شهر سن دیگو برای آزار دادن سه پرنده که در خانه خود از آن‌ها نگهداری می‌کرد، اتاقی را آتش زد و خود نیز دچار سوختگی شد. روانشناسان پس از صحبت با او و بررسی علل حادثه یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های این اقدام مرد ۳۹ ساله را تماشای ویدئو‌های نامناسب دانست.


بیشتر بخوانید: قوانین اینستاگرام باعث سقوط میلیونی فالوورها می‌شود


انتهای پیام/

کاربر متخلف یوتیوب به وسیله پلیس آمریکا بازداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
یوتبوب چرا فیلتره ؟
آخرین اخبار