امواج نوری قابلیت‌های چابگر ۳ بعدی را ارتقا می‌دهد

امواج نوری به دانشمدان اجازه می‌دهد مواد چند رسانه‌ای را با چابگر‌های ۳ بعدی تولید کنند.

امواج نوری قابلیت‌های چابگر ۳ بعدی را ارتقا می‌دهد //// دپوییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فناوری چاپ ۳ بعدی در سال‌های اخیر به طور چشمگیری پیشرفت کرده است و امروزه در تولید سنسور سفینه‌های فضا پیمای ناسا، موتور‌های موشک‌های نظامی و تحقیقاتی، کلاه‌های ایمنی، پروتز‌های دندان و بسیاری دیگر از تکنولوژی‌ها استفاده می‌شود.

حال دانشمندان روش تازگی را کشف کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان به طراحی‌های چاپگر ۳ بعدی را دچار تحول بزرگی کرد. در این روش نو دانشمندان ادعا کردند با استفاده از امواج نور می‌توان اشیا چند رسانه‌ای تولید کرد. این توانایی جدید برای چاپ ۳ بعدی دریچه جدیدی را به روی دانشمندان گشوده است و می‌تواند محصولاتی را که تا پیش از این توانایی طراحی آن‌ها وجود نداشت، با سرعت بالا تولید کند.

دانشمندان در این روش بیشترین اتکا را به مواد شیمیایی درون مخزن چاپگر داردند و در واقع علم شیمی و مولکول شناسی به صورت تخصصی در قابلیت جدید دخالت دارد. مواد شیمیایی خاصی که درون مخزن وجود دارد، پس از بکارگیری با ایجاد نور‌های فرابنفش و تعدادی از امواج دیگر ویژگی‌های شی در حال تولید مانند میزان سفی را تعیین می‌کند.

امواج نوری قابلیت‌های چابگر ۳ بعدی را ارتقا می‌دهد //// دپویی

دانشمندان امیدوارند با کسب نتایج بهتر در آزمایشان خود به زودی توانایی‌های چاپگر‌های ۳ بعدی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. البته این اولین بار نیست که دانشمندان از امواج نور برای کنترل چاپ‌های ۳ بعدی استفاده می‌کنند و پیش از این نیز به موفق‌هایی در این زمینه دست پیدا کرده بودند، اما در هیچ کدام از موارد سابق نتیجی با این میزان از کیفیت بدست نیامده بود.

تا پیش از اختراع چاپگر سه بعدی انسان برای ساختمان بسیاری از وسایل مورد نظر خود نیاز به زمان و هزینه زیاد بود، ولی این دستگاه با اجاد تغییری بزرگ در زمینه تولید و طراحی توجهات زیادی را به خود معطوف ساخت. امروزه از تولیدات چاپگر‌های ۳ بعدی در بسیاری از بخش‌های صنعت استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: بازویی که به کودکان معلول احساس ابرقهرمانی می‌دهد + فیلم


انتهای پیام/

امواج نور چاپ ۳ بعدی را متحول می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار